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nabilior 72 • Así, partiendo de esta opinión y suavizando las ense– ñanz~s de Gersón, llegará a las siguientes conclusiones: a) no sólo el papa, sino cual 1 quier sacerdote, puede, en el fuero interno sacramental, imponer a su penitente penas racionales que éste tendrá obligación de cmnpUr bajo precepto 73 ; b) el concilio general puede imponer, en el fuero extemo, preceptos que obligarán a toda la Iglesia so pena de pecado mortal 74 ; e) el papa puede imponer, en el fuero externo, preceptos, cuya transgresión implicará pecado mortal no pre– cisamente en virtud de la ley divina, sino más bien en fuerza del mismo precepto papal 75 • Si no siempre explícitamente, es cierto que por el contexto aparece suficientemente claro e~ pensamiento de Almain sobre la obligatoriedad de los preceptos: todo precepto en sentido estricto importa obligación sub mortali. Sin embargo, no hay que olvidar que bastantes ordena– mientos y prescripciones admitidos en los tres siglos anteriores como verdaderos preceptos, no serán considerados como tales por Jacobo Almain 76 • 72 ALMAIN l., Expositío circa deci8io-nes quaestíonum M. Guülermi Ockam super pote8tate summi pontificis, Parisiis 1537, ca,p. 12, fol. 21 r_v.. 13 Tbidem, fol. 2Jr-v :, « Prima proposHio: non solum papa, sed quilibet sacer- 4os virtute claviwn in foro poenitentiali et secreto ei in tali foro subiecto ex vi '{J!'aecepti potest ipsum subiectum obligare ad aliquam poenam, quam tenetur aoceptare et fa.cere sub poena peccati, qui secluso praecepto nullo modo peccaret transgrediendo... Verumtamen... superveniente tali praecepto... tenetur illam ferre et non potest renuere... Ergo ex vi praecepti sacerdotis ordinarii poenitens sub poena peccati tenetur illam adimplere ». 74 Ibídem, fol. 21 v: « Secunda propositio. Concilium generale quantum ad forwn exterius... potest aliquid praecipere sub poena mortalis, quod secluso prae– cepto non foret pecatwn stando praecise in lege divina : et communiter doctores satis conoordant in hoc... Ergo potest concilium aliquid prohibete sub poena peccati... Similiter potest concilium generala ipsam Ecclesi.am obligare ad aliquid ad quod prius non erat obligata... ». 75 Ibídem, fol. 21v_22r: « Tertia propositio... Summus pontifex in foro exte– riori pot.est aliquid praecipere ratione cuius transgressio erit mo-rtalis, quae non ~set tali praecepto secluso... Similiter quando praelatus dat aliquod praeceptwn mihi, teneor illud adimplere, non vi praecepti praelati, sed vi praecepti divini et superioris. Dioo ultra, quod potest pontifex virtúte potestatis sibi datae oondere praeceptwn, cuius actio contraria erit peccatum et adaequate contra tale prae– ceptum summi pontificis; ita quod non erit contra praeceptum divinum directe, neque contra aUquam alteram legem, praeterquam contra legem summi pontificis ». Véase también ibídem, fol. 22v. 76 Las prescripciones humanas que Almain no considerará como verdaderos preceptos, están expresadas de modo general en el siguiente párrafo: « Ad ra– tiones domdni. de Gersono, ad primam quae pmecipua est inter alias: nullus 28

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