BCCCAP00000000000000000001017

sejo 56 • Y la razón, ciertamente chocante a nuestra mentalidad, es sencillamente que no estamos obligados (praeceptorie) a evitar los pecados veniales. Evitar la vanagloria cae, pues, bajo conseJjo porque y cuando es pecado venial; si estuviera prohibida bajo precepto, consti– tuiría necesariamente pecado mortal. Que la vanagloria (= pecado venial) no está prohibida bajo precepto, se demuestra por el absurdo y contradicción que implica esencialmente una obra levemente ilícita prohibida bajo precepto. Efectivamente, una obra venialmente mala no puede prohibirse bajo precepto, porque se convertiría, sin más, en pecaido mortal. Lo que nos obligaría a admitir el absurdo y la contradicción de que el pecado venial no existiría, porque el pecado venial no sería realmente venial sino siJ01npre mortal 57 • Ninguno de los teólogos anteriores ha expuesto tan claramente como el Tostado el contenido y valor moral del precepto: no cabe la más mínima duda de que pecado mortal y transgresión de precepto son dos expresiones perfectamente sinónimas. 56 Este consejo se ha de entender en sentido amplio, según indicamos máf arriba. Examínense los lug;lres citados en la nota ( 52 ). 57 lDEM Commentaria in tertiam partem Matthaeí, cap. 6, q. 18, en Opera omnia, t. 20, p. 15 :, « Quaere,tur de hoc, quod dicitur: "Ne faciatis iustítiam vestram coram homíníbus ut vídeamini ab eis", an sit praeceptum vel consilium. Dicunt quidam quod est praeceptum, quia cavere a malo cadit sub praecepto, facere autem honum supererogationis pertinet ad consjlium; et tamen facere opus honum ut videamur ah hominibus malum est... Ergo ad praeceptum pertinet. Dicendum quod si quaeratur de vana gloria, absolute, an sit oavenda, est distinguendum quod aHquando inanis gloria est peccatum mortale et aliquando veni<ile... Omne autem peccatum mortale ex necessitate fugiendum est. Idéo quando inanis gloria est peccatum mortale, cadit sub praecepto illam vitare, quando autem est peccatum veniale, non cadit sub praecepto vitare illam, sed sub consilio, quia non obligamur ad vitandum omnia pecoata veniaHa. Nunc tamen non quaeritur de inani gloria, secundum se, sed an sit praeceptum ve\ consilium non facere opera nostra ut videamur ah hominihus. Et dicendum quod est consilium, quia facere opera ut ab hominihus videamur, non est pecoatum mortale sed veniale... Et tamen non obligamur vitare omne pecatum verniale: ergo nec obligamur vitare istud. Et patet, quia tune omne peccatum veniale efficeretur mortale, quia quaecumque cadunt sub praecepto causant obligationem et si contra illa faciamus pecoamus mortaliter. Ergo si oblígaremur vitare peccatum veniale, quandoounque incideremus in illud, peccaremus mortaliter Et ista est contra– dictio, quia sequeretur quod peccando veniaUter non peccaretur venialiter, sed mortaliter. Ita ergo si non facere opem bona ut videamur ab hominibus, esset preceptum, quandocunque faceremus bonum ut videremur ah hominibus, pecca– remus mortaliter, quía ageremus contra praeceptum. Et lamen solum peccamus uenialiter et perdimus mercedem operis... Ergo non est praeoeptum, sed C01'1r sílium... ». 23

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz