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admite expresamente, aunque no con absoluta claridad, que los pre– ceptos, por el mero hecho de serlo, poseen dicha grave obligatorie– dad 44 • La constitución decretal Exiví de paradíso, por tanto, confirma plenamente, la doctrina teológico-moral de los grandes maestros del siglo XIII sobre el contenido obligatorio propio de todo precepto. En la primera mitad del siglo XIV destaca la figura del célebre exegeta franciscano Nicolás de Lira (1270-1349), 4.ue desarrolla su gran actividad literaria especialmente a partir del tercer decenio de la misma centuria. ~l teólogo exegeta franciscano mantiene fielmente la doctrina de los teólogos anteriores acerca del contenido y valor moral de todo precepto. Efectivamente, el precepto importa obligación sub mortali; tanto es así ·que ninguna acción u omisión puede consti– tuir verdadero pecado mortal, si no es en el caso en que dicha acción u omisión vengan impuestas o prohibidas bajo precepto 45 • Este prin– cipio aparece igualmente confirmado cuando el exegeta franciscano trata de interpretar y explicar la reprensión que el profeta Samuel dirigió al rey Saúl por no haber demorado, hasta la llegada del pro– feta, el ofrecimiento del sacrificio, según se lo había intimado expresa– mente; « Dixitque Samuel ad Saul: "stulte egisti, nec custodisti man– data Domini Dei tui, quae praecepít tibi" (1 Sam. 13, 13). Stulte egisti. Mandatum Domini hic dicitur verbum Samuelis loquentis Sauli ex parte DominL Ex verbis autem Samuelis in hoc loco, quae absque dubio reputanda sunt vera, oportet dicere quod Saul hic graviter pec– cavít » 46 • El precepto, pues, importa obligación sub mortali. 44 Ibidem, p. 235: « Nec tarnen putandum est quod B. Franciscus profes– sores huius regula.e, quantum ad omnia contenta in regula... intenderit esse aequaliter obligatos; qui potius aperte discernit quod quoad quaedam ipsorum ex vi verbi transgressio est mortalis, et quoad quaedam a !l.ia non: cum ad quaedam ipsorum verbum apponat praecepti vel aequipallentis eidem, et quoad aliqua verbis aliis sit contentus ». 45 N1cpuus DE LYRA, OFM, Biblia maxima versionum... earumque con– cordantia cum Vulgata... cum annotationibus Nicolai de Lyra, t. 14, Lutetiae Paririsiorum 1660, p. 489: « Augustinus de:ffiniens peccatum mortale dicit quod peccatum transgressio est legis divinae et caelestium inobedientia mandatorum. Et ideo omissio confessionis fidei non est peccatum mortale, nisi in casu in quo confessio ei opposita cadit sub praecepto divino. lpsa autem confessio cum sit actus virtutis, non cadit nisi ~uh praecepto affirmativo; praeoeptum autem aHinna- _ tivum, licet non obliget ad semper, obligat autem pro tempore et loco, videliret quando omissio actus qui cadit sub praecepto, est contra caritatem Dei vel proximi». 4 0 Ibidem, t._ 4, p. 28-1. 18
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