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se dirige tampoco contra alguna prohibicvón divina, porque en realidad no está directamente prohibído 24 • San Buenaventura - era inevitable ~ vuelve sobre el problema en su Expositío super regulam. A este respecto conviene observar que el .santo no hace el recuento concreto de los preceptos que contiene el código minorítico y que tampoco determina explícitamente la gra– vedad de su obligación. Pero conviene Tecordar que admite tres clases de preceptos regulares, y hay que reconocer sinceramente que entre ellos habría que contar por lo menos los eminentes, los virtuales e in– cluso los ·equipolentes 25 • Sobre su obligatoriedad sub mortal'i, en par– ticular, hay que reconocer también que consta suficientemente por su contexto, sobre todo si se tiene en cuenta la mentalidad teológica de san Buenaventura, que acabamos de examinar. Los preceptos regu– lares, sin excluir los equipolentes, si son verdaderamente preceptos, importan indiscutiblemente obligación sub mortali según los principios teológicos del santo Doctor 26 • Los autores del siglo XIII que acabamos de examinar, todos ellos franciscanos, salvo Gregario IX e Inocencio IV que intervienen como tate sive consensu... Quoddam est veniale cum ratione et consensu; sed tamen ideo est veniaile, quia non est deordinatio contra praeceptum, ut ebrietas et mendacium iocoswn ». 2.4 lbidem, lib. 2, dist. 42,, art. 2, q. 1, ad 2, en Opera omnía, t. 2, p. 9'65 s. : « Ad illud quod obicitur, quod veniale est contra Dei prohibitíonem; dicendum quod illud proprie, dicitur esse contra Dei prohibitionem, ad cuius oppositum obligat prohibitio; veniale autem non est huiusmodi, et ideo non est directe prohibitum. Est autem ipsi prohibitioni annexum, et magis proprie debet did cohíbitum quam prohibitum ». · · 25 !DEM, Expositío super regulam fratrum minorum, en Opera omnía, t. 8, Ad Claras Aquas 1808, p. 436 s. : « Ad hoc reispondeo, quod regula ista praeceptis est plena, et, puto, pene omnia in ea posita sunt praecepta, ubi aliquid expresse additum, ut monitionis vel exhortationis vocabU'lum ve! consimile, aliud non declara t. Praeceptorum autem istorum tria sunt genera: in quibusdam enim ponitur expresse praecipiendi verbum, ut prae ceteris commendentur... Aliud est genus praeceptorum, quibus additur verbum ;entionis vel debiti vel cúiquod simile, ex quo obligatio declaratur... Est etiam tertium genus, ubi nec additur praecipere nec teneri, sicut patet in secundo capitulo in pertinentibus ad receptionem ad ordinem venientium, et in tertio in spectantibus ad divinum officium et in pluribus alíis consequenter, ubi multa extant praecepta ex inten– tione mandatoris ». Véase también Explanationes constítutionum generalium nar– bonensium (ed. F .. M. Delorme, OFM), n. 44, en Archivum franciscanum histo– ricum 18 (1925) 521. 26 Sobre la obligatoriedad de los preceptos equipolentes puede consultarse el trabajo recientemente publicato por EuzoNr:o F., OFM Cap., De praeceptis aequipollentibus in regula franciscana, en Laurentianum 8 (1967) 281-348. 11

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