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y consejo: « Attende quod peccatum afferat transgressio consilii, moniti vel praecepti. Nunc diversitatem transgressionis adverte. Transgressio consilii regulae vel praelati potest esse sine culpa; transgressio moníti, sine culpa mortalí; transgressio praecepti, maxime si cum deliberatione sit, semper est cum culpa mortali » 21 • Para Rugo de Digne es incom– prensible la transgresión de un precepto que sólo signifique pecado venial. También en san Buenaventura (t 1274) encuentra plena approba– ción la doctrina que atribuye idéntico contenido y significado a pecado mortal y transgresión de precepto. Efectivamente, el pecado mortal - enseña el Doctor Seráfico - aparta de Dios al pecador, porque es una obra contra algún mandamiento divino o porque mediante ella el hombre pone su último fin en una criatura. El pecato venial, en cam– bio, no va directamente contra ningún mandamiento divino ni significa que el hombre haya puesto en una criatura su último fin; por ello, es decir, porque el pecado venial es solamente prae,ter Dei mandatum, no se puede descubrir en él ni desprecio ni apartamiento de Dios 22 • Más aún, san Buenaventura, además de los pecados veniales por im– perfección del acto humano, admite pecados veniales plenamente conscientes y voluntarios. Estos, a pesar de ello, no se oponen a ningún precepto, porque el pecado venial es venial precisamente porque no se dirige contra precepto alguno 23 • Igualmente el pecado venial no 21 Ibídem, fol. 35r. Y, como si esta doctrina constituyera una obsesión, aún insiste sobre ella en otro pasaje : « Considerandum est quantum obliget ista pro– fessio quantaeque sit culpae transgressio. Si, per professionem huius absolutam, vovemus omnia indistincte quae in littera continentur, videntur omnia a nobis fierl sub praecepto, et consequenter esse damnabilis transgressío síngulorum » (Ibídem, fol. 34v). 22 S. Bo.."IAVENI'URA, OFM, In quatuor libros sententiarum, lib. 2, dist. 42, art. 2, q. 1, in e, en Opera omnia, t. 2, Ad Claras Aquas 1885, p. 965: « Com– muniter tenetur, quod aversio, proprie loquendo, reperitur in peccato mortali non in veniaH. Et istud melius patet, si modum attendamus, per quem horno dicitur averti a Deo et contemnere Deum... Aut enim avertitur horno a Deo, quia facit contra divinum mandatum; aut quia ponit sibi bonum creatum tan– quam finem ultímum. In hoc namque, quod facit contta divinum mandatum recte a Deo avertitur, quia mandatum est via recte perveniendi ad Deum et tendendi in Deum... Veniale autem peccatum nec est directe contra Dei man– datum nec statuit creaturam tanquam finem ultimum; et ideo non est in eo neo aversio nec contemptus. Sed quia veniale :6t praeter Dei mandatum, in veniali etiam peccato creatura non refertur in Deum ». 23 Ibídem, lib. 4, dist. 16, pars Z, a. 3, q. 1, in e, en Opera omnia, t. 4, Ad Claras Aquas 1889, p. 409: « Dicendum quod triplex est genus venialis peccati. Quoddam enim est ex subreptione... Quoddam ex cogitatione sine valun- 10

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