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en idénticas ideas y recomeclaciones. De entre ellos nos pÍace destacar a san Antonino de Florencia 4 y al franciscano español José Anglés 5 • Convencido, por su parte, de esta realidad y animado de un gran espíritu pastoral, san Raimundo de Peiíafort aconsejará a los confesores que no sean demasiado fáciles en diictaminar sobre la gravedad de los pecados cuando no consta de ello con suficiente claridad: « Unum tamen consulo, quod non sis nímís pronus iudicare mortalia peccata; ubi tibi rwn constat per certam scripturam esse mortalia; sed potes dicere esse peccata et inducere homines ad poenitentiam de talibus; aUas enim possent induci homines cito in desperationem » 8 • Idéntico consejo y advertencia ,dirigirá más tarde a los teólogos y moralistas el célebre canciller de la universidad de París Juan Gersón: « Ex his eliceo pro doctoribus theologicis doctrinam saiubrem, ne sint f aciles asserere actiones aliquas aut omissiones esse peccata mor~alia, praeser– tim sub verbo universali » 7 • Estos sabios consejos y estas atinadas advertencias y recomen– daciones, que recogemos de buen grado, no importan en modo alguno una invitación a desistir en el empeño de llevar un poco de luz a este obscuro, difícil y peligroso problema, que clama por un estudio pro– fundo y atento y por una solución adecuada y satisfactoria. Más aún; creemos que no nos equivomarnos si afirmamos que este estudio y esta búsqueda de luz se han hecho, precisamente en los últimos tiempos, quod est peccatum mortale, conscientiam non excusat a toto, licet forte a tanto. Error vero quo creditur esse mortale quod non est mortale, ex conscientia ligat ad peccatum mortale. Praecipue autem periculosum est, ubi veritas ambigua est ». 4 San Antonino, después de transcribir el pasaje de san Augustín que hemos citado (Cfr. Summa theologica in quattuor partes distributa, Veronae 1740, pars 1, tit. 9, cap. 1, n. 3, col. 567), añade por su cuenta: « Cum autem sint multae ordinationes Ecclesiae et rectorum, quae sint mandata, idest praecepta obligantia de necessitate salutis, non est facile de omnibus determinare ... » (Ibídem, pars 2, tit. 4, cap. 2, n. 3, col. 563). 5 ANGLES I., OFM, Flores theologicarum quaestionum in secundum librum Sententiarum, Venetiis 1588, pars 2, p. 219: « De divisione peccati in mortale et veniale. Hic articulus in quo bellum nobis est cum haereticis futurum, difficilis videtur explicatu... ». Y más adelante: « Quomodo peccatum veniale an mortale sit, agnoscemus? Cognoscere quae sint venialia et quae mortalia non facíle est explicare... » (Ibídem, p. 221). 6 S. RAYMUNDUS DE PEÑAFORT, OP, Summa cum glossis Ioannis de Friburgo, ed. 2, Avenione 1715, lib. 3, De poenitentiis, n. 21, p. 664. 7 GERSONIUS l., Líber de vita spirituali animae, lect. 4, en Ioannis Gersonii opera, pars 3, col. 207. 4

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