BCCCAP00000000000000000000895

676 BARBARA FAES DE MOTTONI saec. III, qui nullam agnoscentes distin– ctionem in divinis personis, praetende– bant nomine Patris, Filii et Spiritus S. diversas tantum appellationes unius eius– demque personae significari, scilicet Patris qui proinde in eorum sententia sub nomi– ne Filii passus esser, unde illi et Patropas– siani vocati sunt. Confutati a S. Dionysio Alexandrino et a Tertulliano, damnati fuerunt in Concilio Alexandrino an. 319, in Mediolanensi an. 347 et demum in Syr– miensi an. 351 ubi anathemate percussus fuit Photinus eiusdem haeresis instaura– tor. His adhaeserunt saec. XVI Sociniani qui duce Michaele Servato (sic!) et post eius supplicium Laelio et Fausto Socini, unam in Deum personam agnoscentes individuam denegant Trinitatem, dicti propterea T rinitarii seu Antetrinitarii vel etiam Unitarii. [... ] c. 83 Quartus error est Photianorum sic dicti a Photio Patriarcha Constan<tino– >p<o>l<i>tano, qui docuit Spiritum S. a solo Patre non autem a Filio procedere. Haec haeresis exagitata primo fuit a S. Ignatio Patriarcha Constant<ino>p<o– >l<i>tano et a S. Nicolao I R. P., ac deinde a Seraphico Doct. D. Bonaventura; proscripta vero fuit in conciliis Oecum. Constant<ino>p<o>l<it>ano IV an. 869, Lugdunensi II an. 1274 et Florentino an. 1439. Schisma autem a Photio initia– tum et a Michaele Cerulario an. 1043 in– stauratum, adhuc miserrime perdurar[...]. miense an. 351, ubi anathemate percussus fuit Photinus eiusdem haeresis instaura– tor. His adhaeserunt saec. XVI Sociniani, qui, duce Michaele Serveto, ac post eius supplicium Laelio et Fausto Socini, unicam in Deo personam agnoscentes, individuam denegarunt Trinitatem, dicti propterea Unitarii, vel etiam T rinitarii et Antetrinitarii. Contra hos in omnibus fidei catholicae professionibus Ss. Trinitas credenda proponitur. p. 60 (I) Photiani Spiritum sanctum a solo Patre procedere contendunt. Haec haere– sis exagitata primo fuit a Ss. Basilio Pa– triarcha C<onstantino>p<oli>tano et Nicolao I Magno, Rom. Pont., ac deinde a N. Seraphico Doctore; proscripta vero in Conciliis Oecum. C<onstantino>p<o– li>tano IV an. 869, Lugdunensi II an. 1274, et Florentino an. 1439. Schisma autem a Photio initiatum et a Michaele Caerulario an. 1043 instauratum, adhuc miserrime perdurar[...]. Confrontando i due apparati di note, si constata che il loro contenuto è il medesimo, anzi in un punto è riportato negli stessi termini (come appare nell'ulti– ma citazione); le note di Fedele sono soltanto più estese nella loro esplicitazione

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz