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666 BARBARA FAES DE MOTTONI Bonaventura, Breviloquium, pars I, cap. 2, § 2, ed. minor, p. 20 De pluralitate igitur personarum in uni– tate naturae hoc dictat recta fides esse te– nendum, scilicet quod in unitate naturae sunt tres personae, Pater et Filius et Spi– ritus Sanctus, quarum prima a nulla est, secunda a sola prima per generationem, tertia a prima et secunda per spirationem sive processionem; ita quod Trinitas per– sonarum non excludit ab essentia divina summam unitatem, simplicitatem, im– mensitatem, aeternitatem, incommutabi– litatem, necessitatem et etiam primitatem; quin potius includit summam fecundita– tem, caritatem, liberalitatem, aequalitatem, germanitatem, conformitatem et insepa– rabilitatem; quae omnia sana fides intelligit esse in beatissima T rinitate. Fedele da Fanna, Comm. in Brev., pars I, cap. 2, punto IV, c. 3 IV. S. Doctor in hoc capite duas theses assumit probandas: primam quod recta fides dictat esse tenendum in unitate na– turae esse tres personas; secundam quod Trinitas personarum non excludit ab essentia divina summam unitatem, simpli– citatem etc. quin potius includit summam foecunditatem, charitatem etc. Consequi– tur ex prima quod Trinitas personarum simul stat cum unitate naturae; ex secun– da quod nobilitates divini Esse simul stant cum Trinitate ac per hoc etiam cum unitate. Di taglio completamente diverso è il lavoro di Antonio Maria da Vicenza 92 • Esso è diviso in due volumi rilegati insieme, ma distinti, essendo ciascuno corre– dato da un frontespizio, da una paginazione e da indici propri. Ambedue hanno la medesima data, appunto 1874. Il primo volume contiene un'avvertenza (Ad lecto– rem), il prologo del Breviloquio, le parti I-IV con i rispettivi capitoli, e l'indice di queste parti; il secondo le parti V-VII con i rispettivi capitoli, l'indice di esse e un corposo indice tematico dell'intera opera. Ogni capitolo è corredato da un duplice esse, aliquid incipere et desinere, et hoc non esse Deum, inferimus quod Deus nec moritur, nec corrumpitur, nec mutatur, nec corpus est, nec incepit aut desiniet, proindeque ipsum esse im– mortalem, incorruptibilem, immurabilem, incorporeum, aeternum. Et hic modus cognoscendi Deum dicitur tum a Seraphico tum ab Angelico per remotionem, quia quos defectus in creatu– ris novimus, a Deo removemus. Secundo ex eo quod videmus aliquid vivere, sentire, intelligere, potens esse, iustum, speciosum, bonum, beatum, spiritum, inferimus quod horum causa debeat vivere, sentire, intelligere etc. Et hic modus cognoscendi Deum a D. Thoma vocatur pg causam, a Seraphico vero per effectum, quia perfectiones quas in effectibus videmus eorum causae tribuimus, ideoque utraque appellatio istius modi cognoscendi Deum per creaturas rec– tissima est" (c. 5). 92 Si esamina la prima edizione, quella del 1874.

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