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SAN BONAVENTURA ALL'INDICE? 575 [4 n. 0 34] De actibus intellectus speculativi circa obiecta fidei asserit: Allhora tali speculationi sono piu tosto scolastiche che mistiche, epero aride e secche, epiu tosto oscurita che illuminationi, perché l'anima ad un certo modo si vuolfar superiore alla fide e sottoporla alle sue industrie e specolationi, v. g. la fide mi mostra l'unita e trinita di Dio, se l'intelletto si applicara per conoscere il modo di questa unita, delle produtioni divine, questa sara speculatione scolastica e impropria all'oratione. Iniuriosa videtur theologis haec doctrina, nisi alias explicetur; etenim si con– templatio naturalis potest esse dispositio utcumque per modum saltim removentis, prohibens ad contemplationem supernaturalem, et multo magis scolastica theo– logia hoc praestabit, maxime cum nullus ut improprium damnaverit actum specu– lativum in ordine ad actum practicum circa [E 30r] idem obiectum, nec theologi sese non disponere putant ad orationem eo quia sacrae scientiae dent operam. [5 n. 0 37] De habente fidem asserir: Iddio infonde nell'anima mia l'habito della fide cattolica, che mi dice e rivela esser Dio uno e trino, incarnato etc.; subito la volonta, illustrata e certificata dalla fide di questa infallibile verita, corre e comanda all'intelletto che la creda, et essa si applica ad adorare e riconoscere questo Dio uno e trino; né ha bisogno di concorso di altra causa estrinseca per crederlo et adorarlo; in tal caso dice il Santo Dottore 3, dist. 23, dub. 4 (Divum Bonaventuram intelligit) io posso conoscere certamente che la mia credenza sia atto difide soprannaturale, e devo crederlo come articolo difide. Haec doctrina nullatenus a Seraphico Doctore deducitur, quod scilicet ex fide theologica credam me credere. Sanctus namque Doctor loco citato asserir quod fides "quantum ad habitum, substratum certissime videtur ab anima", ex quo loquitur in probabiliori et communiori sententia, quod credens misteria fidei credit se credere fide abstrahente a divina et humana, cum certo scire non valea– mus an Deus nobis illam infuderit; quippe vel loquimur de fide infusa in baptis– mo, et tunc eamdem certitudinem habemus de fide nostra ac de baptismo, vel de fide quam adultis seu cathecumenis habetur, et tunc neque infallibiliter scire pos– sumus, an veram habuerimus dispositiones ad illius infusionem, nec Divus Bona– ventura quid minimum infert quod debeat hoc credi tanquam fidei articulus, ac proinde fide divina. Secundo haec doctrina nequit subsistere, etenim cum in omnium catholico– rum sententia obiectum fidei sit illud, quod sub revelatione obscura Dei cadit, nullus dixit nec sane dicet esse revelatum quod quicumque experitur se credere mysteria fidei, lo deva credere come [ E 30v] articolo di fide. Fides namque theolo– gica circa revelata misteria versatur proprio assensu. Circa quod notandum occur-

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