BCCCAP00000000000000000000893

572 VINCENZO CRISCUOLO paucis abhinc annis Romae contigit. Quantum ad visionem beatificam, nisi cum limitatione apud Suarez 3 p., tom. 2, disp. 19, sect. 4, quod videlicet aliquando non semper illam habuerit, proferatur est sine ullo fondamento ac proinde teme– raria assertio quantum ad conversum instrumentalem, notatis n. 0 91, addendum nil referre ad moralem dignitatem Virginis hunc illi tribuere cum potuerit et inanimatis creaturis comedi, sicuti in ordine ad gratiam insensibilia habent. [98 n. 0 251] Asserit quod principium ex quo deducuntur excellentiae Virginis Deiparae e di San Dionigi Areopagita, che le perfezzioni sparse nelle creatu– re devonsi secondo l'ordine gerarchico radunarsi senza imperfezzione nell'ordine supe– riore, quale e quello di Maria come Madre di Dio, spettante all'ordine dell'unione hipostatica. Explicatione indiget hoc principium, cum multas exceptiones et explicationes admittat, ut passim apud theologos; et quomodo ad ordinem hypostaticum Dei– para pertineat intrinsece ne, an extrinsece, ne detur rudibus, quibus opus hic indif– ferenter dirigitur, occasione errandi, sicut Colliridianis contigisse refert Epiphanius, haeres. 79. [99 n. 0 eodem] De eadem Virgine Deipara asserit: La terza massima e fondata nella decenza e convenienza, cioe che Dio quanto ha potutofare per ingrandire Maria entro i limiti delle creature, dobbiamo per riverenza inferire: dunque l'hafatto. Nec universaliter debet admitti haec doctrina impossibilium, quippe thesau– ro adhuc plurima et infinita sincategorematice reconduntur, quae formaliter Vir– ginis conferri potuerunt, [ f 28r] nec divina omnipotentia in aliqua creatura ex– hauritur, ut communi fert theologorum sententia. [100 n. 0 eodem] De eadem Virgine Deipara: La quarta massima e di Sant'Ago– stino, quod non repugnat nec rationi nec fidei, nec authoritati ab Ecclesia Mariae est tribuendum. Limitari debet haec doctrina, nam cum hac praecisa non repugnantia stat adhuc temeritas negativa; sicuti v. g. si quis diceret Virgo Deipara concurrit ad mo– tum coelorum, non repugnat rationi, quia potest, non fidei, non Ecclesiae, quia est definitio in contrarium, igitur theologia solida fundatur super Scriptura sacra, ut notat acute Caiet. 3 p., q. 27, art. 5. [101 n. 0 eodem] De eadem Virgine Deipara: La quinta è commune de santi, quod paucis mortalium constat esse collatum, non est fas suspicari tantae Virginis fuisse negatum, ut a nullo vel in nullo debeat superari. Et haec doctrina limitari indiget et explicari, etenim est probabilissima sen– tentia quod Virgo Deipara non gaudeat formali aureola martirii, quia proprie

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz