BCCCAP00000000000000000000893

570 VINCENZO CRISCUOLO proficienti e perfetti, anche che ne'principianti e meglio e piu utile efacile che sia spi– ritualeformata dallafede, che spiritualmente rappresenti Christo Dio et huomo. Haec doctrina difficultatem patitur in eo quod absolute asserat ideam spiri– tualem esse meliorem, utiliorem et faciliorem in incipientibus, in quibus regulari– ter loquendo, iuxta connaturalem modum debent manu duci ab imperfectioribus ad perfecta, unde sicuri citra miraculum non est transitus ad unitivam sine purga– tiva et illuminativa, ut fuit in Divo Paulo, ita sine dispensatione connaturalis modi agendi nequit dari maior praecipue facilitas in incipientibus circa intellectualem ideam. [91n. 0 338] De Virgine Deipara asserit quod fuit causa instrumentale [f. 26v] o concausa istromentale con la Divinita, che fu causa principale dell'unione iposta– tica, et essendo vera Madre di Christo, contrasse parentela di consanguineita in primo grado col medesimo Christo come huomo e di af/ìnita come Dio, come lo noto il Gae– tano, 2. 2., q. X, sent. 24. In primis falso citat Caietanum quem in sensu proportionali exponere debe– ret. Secundo, quod dicit de facto fuisse causam instrumentalem hypostaticae unio– nis contra communem procedit, et temeritatis et improbabilitatis nota percellit, ut videre est apud Lorcam in 3 p., disp. 18, num. 7, Cabreram in 3 p., q. 3, art. X, disp. 132. T ertio ex eo quod Deiparam asserat Christi affinem ut Deus est, sequi– tur quod si est affinis Christi ut Dei, non est Mater Christi ut Dei, nam mater non est affinis, sed consanguinea filii. [92 n. 0 340] De virtutibus eiusdem Deiparae asserit che tutte furono confer– mate con voti, et quod in instanti usus rationis eorum consummavit con obligarsi a Dio col voto della obbedienza, poverta e virginita, onde ella rivelo a Santa Brigida, accia non mancasse veruna perfezzione al suo stato, efosse riconosciuta la prima in– ventrice dello stato religioso. Quod Virgo Deipara de singulis virtutibus vota elicuerit, nisi authores proba– tae fidei adducantur, novum omnino est. Quod vera fuerit prima inventrix status religiosi in revelationis Divae Birgittae invenire non valui, bene tamen reperi quod virginitatem voverit sub conditione his verbis: "Vovi etiam in corde meo, si esset ei acceptabile observare virginitatem", quod idem testatur Divus Thomas 3 p., q. 28, art. 4. Explicandum ergo superest quomodo fuerit prima inventrix status religiosi, nam tempore difficile asseretur, in genere vero causae exemplaris illam ponere non omnino incongruum erit.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz