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SAN BONAVENTURA ALL'INDICE? 567 Nimis hyperbolice assertum, cum certum sit nos de divinae sapientiae ordine et gubernatione scientiam theologiae et philosophiae habere. [78 n. 0 272] Loquitur de auxiliis sufficientibus collatis fidelibus et religiosis, et dicit: essere di tanta efficacia. Corrigenda loqutione ne confundat auxilia sufficientia cum efficacibus. [79 n. 0 273] Infert ex divina providentia: che havendo fatta una tanta diffu– sione di grazie, ha pero voluto lasciare in piena liberta del huomo l'abbracciarli o rigettarli, posuit ea in manu consilii sui, e quindi nasce la differenza de predestinati e de reprobi. Explicatione indiget haec doctrina sive in thomistarum sententia sive in authorum scientiae mediae, alias namque discretionem [f. 24v] in misterio praede– stinationis absolute refundit in arbitrium contra Apost. 1 ad Corinth 4: Quis enim te discernit, quod sane citra pelagianismi labem non potest sustineri. [80 n. 0 285] Asserir: Credo in Iesum Christum Filium eius unicum, Dominum nostrum. In queste poche parole la fede ci dimostra tre sorte di attributi del Figlio. La prima contiene li attributi personali, Filium eius unicum, per cui si distingue dal Padre e dallo Spirito Santo; la seconda contiene quelli dell'Incarnatione, et in Iesum Christum; la terza contiene quelli che sono communi a tutte tre le persone divine, Dominum nostrum. Haec doctrina, in eo quod supponit dari attributa libera et relativa, contra communem procedit. Enirnvero cum attributum ex Damasc. Lib. 1 de fid. cap. 12 definiatur a theologis, quod sit ratio absoluta formaliter et necessario in Deo existens etc., debet distingui a relationibus et a relativis proprietatibus, ut egregie adnotavit Eminent. De Aguirre in Monolog., tom. 1, disput. 24, sect. X, ac proinde improprie filiationem et incarnationem attributum vocat. [81 n. 0 292] De lncarnatione asserir: Col prendere carne humana il Verbo divino e fatto ilfattore dell'universo, comparire huomo e creatura fatta etc. Et infra quod in eadem verificatum fuit come il creatorepossa essere creatura. Haec doctrina moderatione et explicatione indiget, etenim ommissa diversi– tate sententiarum in materia communicationis idiomatum apud omnes catholicos, certum est quod haec propositio "Filius Dei est creatura" seu "Creator est creatura" etiam supposita incarnatione est falsa et haeretica, cui propositioni vi– dentur equivalere adductae, che il Creatore possa essere creatura, che il fattore dell'universo fu fatto comparire huomo e creatura, debet namque intelligi de appa– ritione in veritate substantialis naturae hominis, et cum equaliter non fuerit homo et creatura, sequitur proinde adhibendam esse dictinctiorem explicationem.
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