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SAN BONAVENTURA ALL'INDICE? 565 renti et saeculari assistenti, quod eandem operentur actionem et exibeant satisfac– tionem, quod quidem erroris materia et origo inscientibus saltim potest esse. [68 n. 0 178] Comparando sacrificum crucis cum incruento missae asserit: che il valore del sacrificio offerto in crocefu infinito sufficientemente, ma non ef.jìcace per tutti, e questo dello altare coll'infinita del valore quanto [ f 23r] alla sufficienza, por– ta seco anco l'ef.jìcacia nellàpplicatione benchéfinita del.frutto etc., et iterum n. 0 179. Falsa prout iacet propositio, tum quia non semper missae fructus efficaciter applicatur; possum enim offerre seu pro peccatore, seu pro reprobo, quem ignoro, et peccator non convertetur et reprobus non salvabitur; tum etiam quia si semper esset efficax, posset deduci ex unico missae sacrificio cuncta obtineri, omnia ex– pleri etc., adeoque caetera necessario non requiri ulterius. [69 n. 0 180] Adducens illud Isaiae 64: Universae iustitiae nostrae quasi pan– nus menstruatae: tutte le nostre giustizie e buone opere sono per se stesse, come pro– dotte da noi, riputate un mero marciumeJetentissimo et abominevolissimo. Sane sine ulla explicatione, quae ab authore desideratur, nil aptius in favorem haereticorum asserentium omnia opera nostra esse peccata, dici potest ut videre est apud Bellarm., De iustificatione, cap. 20. [70 n. 0 181] Cosi habbiamo in San Luca cap. 22 che Christo volse istituire il Santissimo Sagramento e celebrare la prima messa in un cenacolo grande, coperto da tapezzarie nobili, et il calice ricchissimo d'una bellissima pietra ca/cedonia adornata con oro et pietrepretiose, et il catino d'un smeraldo ricchissimo. Sacrosanctum Lucae evangelium haec omnia non insinuar, nam per coena– culum magnum stratum, hic apparatus ut ab authore refertur non intelligitur. [71 n. 0 180] Asserir quod a celebrante vel assistente missae vel comunicante sacramentaliter vel spiritualiter richiede una vera compuntione delle colpe commesse per non assistervi da cani e da bestie, e come quelli che crocifissero Christo. Nimis rigida doctrina, cum hic iustos alloquatur, non peccatores, ex qua in viris timoratae conscientiae plurimi possunt scrupuli suboriri ex defectu huius contritionis, quam utique deberet explicare an debeat esse habitualis vel actualis, et quomodo etc. [f 23v] [72 n. 0 194] Infert edictum circa quotidianam communionem dam– nare: quei dottori, quali asseriscono che per degn,amente communicarsi o.frequentar la communione, et anco la messa, basta il non essere consapevole di alcun peccato mortale. Sane haec doctrina veritatem non attingit; edictum allatum non tangit cele– brantes, uti videre est; secundo, si per esser consapevole di peccato mortale idem sit ac

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