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560 VINCENZO CRISCUOLO [54 n. 0 eodem] De sacris imaginibus subdit: La veneratione delle sagre ima– gini, spettando al loro culto et honore etc., epero essendo un atto sagro di religione. Est communis sententia quod religio proprie accepta versetur erga cultum Deo exhibendum. Sanctis vero alia inferior virtus assignatur, quae et pars poten– tialis est iustitiae et religiosa observantia dicitur. [55 n. 0 148] De peccatis a fideli peccante patratis asserir: Come nota San Giovanni Chrisostomo, li peccati che tutto giorno commettiamo accrescono le tenebre della nostra ignoranza, acciecandoci di tal maniera che non si veggano le cose, né anche nel mezzo della santafede. In fonte desideratur Chrisostomi authoritas, guae utique sine explicatione non deberet admitti, alias posset inferri omnia opera peccatorum vel peccata vel non bona esse, cum coecitate obductus, et quidem culpabilis erret, proindeque peccet in agibilibus. [56 n. 0 eodem] De sacramentis asserit quod transfundant gratiam e gl'ejfetti spirituali all'anima et al corpo. Improprie le spirituali, potius dicendum supernaturali. [57 n. 0 149] De baptismi effectibus asserit: che l'anima riceve la purita dello stato dell'innocenza che cifu rapita dalpeccato di Adamo, oltre di quanto ne proviene un altro degnissimo notabilissimo effetto proprio eparticolare, et e che se bene il batte– simo [ f. 19v] porta l'innocenza del stato del paradiso terrestre, non leva pero la dijjì– colta che habbiamo nel vivere bene, cagionata dalla concupiscenza ribelle; ma invece di questa immunita dalle contrarieta, ci porta una prerogativa, che e una vera gioia, che senza comparatione e maggiore epiu utile all'huomo, il che con /'altri teologi vien notato dal Serafico San Bonaventura, et e che oltre la gratia santifìcante, con gli altri doni conferisce ex opere operato un 'altissima virtu contro li moti della concupiscenza per poterla superare. Et infra subdit quod ex hac virtute nos debemus considerare il gran privilegio ottenuto nel battesimo della nobilefigliolanza di Christo e della virtu efficace per ottenere sicura vittoria della nostra rube/le concupiscenza. Haec doctrina nullatenus admittenda in eo quod asserit nobis per baptismum reddi gratiam status innocentiae, et licet inferius eam limitet assignando concu– piscentiam nobis relictam ad agonem, attamen omnes alios effectus quos tollit, quos non aufert, deberet distincte exponere, ne in materia adeo gravi erroris detur occasio. In eo vero quod asserat gratiam sacramentalem esse sine comparatione maiorem utilioremque gratia status innocentiae, ex eo quod ab illa possit concu– piscentia superari et meritum induci, difficilis doctrina, si absolute proferatur sine ulla limitatione; puta per accidens ex suppositione infirmitatis naturae; nam gratia
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