BCCCAP00000000000000000000893

SAN BONAVENTURA ALL'INDICE? 559 iusti, gratiam scilicet supponentibus, adhuc falsa doctrina; de facto namque princi– pium meriti non cadit sub merito, explicetur ergo quid sibi velit etc. [51 n. 0 159] De spiritualibus et iustis asserir: conoscendo che niente di buono da noi puo provenire, se Dio non vi stende la mano della sua gratia. Nisi addatur in ordine supernaturali et ad salutem, haec doctrina suffragium feret Baio propos. 37, asserenti nil boni naturalis in nobis citra errorem inveniri. [52 n. 0 142] Asserir facilius idiotam quam litteratum ad contemplationem [f. 18v] ascendere ex Divo Bonaventura, sed tamen locum haud assignat et rationem affert perché il letterato ha piu specie, che veracemente possono chiamarsi imbrogli et impedimento di varie scienze e notizie, che distraono facilmente l'intelletto e la mente. Haec doctrina nisi alias explicetur est affìnis propos. 64 Molinos: Il teologo ha meno disposizione che il semplice per essere contemplativo, et quartam huius adducit rationem: quarto perché ha la testa piena di fantasie, specie e speculationi e non puo entrarvi il vero lume. Ulterius sibi ipsi in toto opere author contradicit, qui vult ex omnibus creatis nos ascendere in Deum, an ne prestantiora obiecta, quae quidem intelligibilia sunt hunc ascensum remorabuntur? Tandem nec consonat veritati, haec assertio, cum ex contemplatione naturali, quae litteratorum est propria, sit fa– cilis transitus ad supernaturalem acquisitam et ad infusam possit esse dispositio, si non positiva, negativa, tamen licet in alio ordine. Ex quo Sancta Mater Theresia, Vitae cap. 12 asserit: Le lettere sono a mio giuditio un gran tesoro per questo esercitio, se pero sono accompagnate col humilta, quam doctrinam oculari inspectione ex ex– perientia confirmat. [53 n. 0 147] De sacrarum imaginum adoratione asserir: A quella sagra imagi– ne considerata in se stessa conviensi non gia vera adoratione, ma qualche culto o vene– ratione inferiore, nel modo appunto che conviensi a gli stessi sagramenti come a cause della nostra santita e come cose sagre. Haec doctrina non probatur, nam sacra imago secundum se inspecta, si ab ac– tuali ordine ad exemplar praescindat, nullam importat excellentiam, ratione cuius nos illi debeamus subici, sed tantum arte factum quoddam esse dicit, secus vero ut ad prototypum refertur, in quo nullatenus [f. 19r] admittenda paritas sacramen– torum, quia semper sacramenta ut res sacrae sunt, vera adoratione digna, utpote quae Deum causam nostrae sanctificationis exprimant, quod notatum volo, ut excludantur omnia naturalia utcumque Deum repraesentantia. Demum indefinite saltim loqui non debebat de sacramento, cum apud catholicos certum sit sanctissi– mam Eucharistiam latriae exigere venerationem.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz