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SAN BONAVENTURA ALL'INDICE? 549 [8 n. 0 17] Asserir ex Bonaventura 3 dist., n. 13, art. 2: Christo e il capo di tutti gli huomini, e con special titolo de cristiani, equesti in conseguenza sono suoi membri, in quanto egli, come loro capo, tramanda ad essi le influenze dello Spirito suo, che egli porto dal cielo, et in terra esercito/lo per distruggere efar morire il vecchio Adamo. Haec doctrina non fideliter ex Seraphico Doctore refertur, ut videre est apud ipsum, qui utique a communi non discordar, alias autem moderatione et explica– tione eget; etenim Christus non dicitur christianorum caput, quia ipsis influat gratiam destructivam veteris Adam, puta sanctificantem, nam peccatores fideles etiam sunt membra Christi per fidem, hoc est per sensum; etsi non per motum, scilicet per charitatem, iuxta phrasim Seraphici Doctoris. [f. llr] [9 n. 0 18] Asserir quod qui habet perfectionem sufficientiae, quae pe– nes ipsum consistit in observantia mandatorum illi: si facilitara il vivere da vero cristiano. Si diceret da perfetto satis utique, sed da vero sane non video, quod aliquis aliquid aliud exigat ad veritatem denominationis cristiani ultra mandatorum observantiam. [1On. 0 21] Asserit quod Deus ha proveduto l'huomo dell'habito della fede, che s'infonde da Dio nell'anima nel ricevere il santo battesimo, coll'altro della gratia. Universaliter accepta, haec propositio non verificatur; etenim, etsi parvulis una cum gratia infundatur fides in baptismo, attamen in adultis (cathecumenis puta) ante baptismum solet infondi regulariter loquendo; sicuri et aliquando ante baptismum (luminis intellige) iustificantur per gratiam santificantem. [11 n. 0 22] Asserir fidei processum consistere in annegare il parere ogiudicio proprio, rinegando e rigettando o soggettando ogni nostra scienza vana, fallace, attis– sima ad ingannarci. Haec doctrina non admittenda: si enim mysteria nostrae fidei non sunt lumi– nis rationis contraria, sed supra naturam, falso dicitur proprium iudicium (ratio– nis utique) renegandum, repellendum. In eo vero quod scientiam ponat fallacem, vanam etc., universae philosophiae apertae falsitatis creat iniuriam; scientia enim non nisi certa et infallibilis ponitur. [12 n. 0 19] Asserit exercitium practicum praesentiae Christi imaginarium quamvis bonum, attamen habere has imperfectiones: rende l'anima men atta ad inalzarsi con la porzione superiore in Dio [ f. 11v] che e puro spirito, il quale come tale richiede che si ritiri quanto puo dalle cose sensibili; secondo perché simili compa– rationi et imaginiformano un 'idea troppo bassa et impropria della divinita; terzo, et e un motivo principale, perché rende l'oratione mentale di non molta efficacia, anzi
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