BCCCAP00000000000000000000893

SAN BONAVENTURA ALL'INDICE? 543 pingendi, asserens non iumentum imitaretur informe, sed ne in alicuius informis lineamenti similitudinem lapsus incideret". Affabre inquam, qui nobilem veritatis equum, cui pietas insideat vult exprimere, vile erroris iumentum ut despiciat inspiciat. [2 not. 18 n. 0 137) Idem quo Molinos propositione 18 asseruit: Chi nell'ora– tione si serve d'imagini ofigure etc., author refert: Chi nella meditatione si serve etc. In quo aperta differentia inter doctrinam allatam et relatam manifeste apparet. Quod si casu haec excidisse non est dicendum, forsitan poterit saboriri suspicio et industria hunc modum inductum esse, ut stabiliretur doctrina, quae toto opere diffusa comperitur de relegatione imaginativae in oratione, cum ait: L'uso dell'ora– tione meditativa perfetta e contemplatione richiede la direzzione della fide, [f. 6r] ablegatione e rimotione dell'imaginativa habituale. Quae doctrina, cum sit e diffici– lioribus, quas mistici expendunt citra operosam explicationem, tradi non debet, et sine ea communiori distincte quampluribus locis exposuit Angelicus, et signanter opusc. 70, q. 6, a. 2 secundum, quod intellectus nostri operationem in praesenti statu sine phantasmatibus quantum ad principium cognitionis, non tamen opor– tet, ut illud quod apprehendimus, iudicemus esse tale, quale est phantasma, per quod apprehendimus. Ex qua distinctione eaque pervia apud mysticos nullatenus recipienda et probanda videtur. [2 not. 13 n. 0 85) Definitio orationis ab authore his terminis tradita, quod sit: Elevatio mentis in Deum absque voce sensibili vel imagine. [2 not. 19 n. 0 142; 2 not. 26 n. 0 205) Nec etiam absolute probandum videtur lumina supernaturalia ad orationem collata consistere: in una mera passivita dell'anima e la divina gratia, habiti et atti della fide, speranza e carita sono principii non vitali, ma elevanti li atti. Omnibus notum sit principium collatum ad opera– tionem activum esse, et in mera passivitate non posse consistere, et quod gratia non debeat inter principia non vitalia computari, cum ad Rom. 6 habeatur Gratia Dei vita aeterna. [2 not. 27 n. 0 218] Et ulterius saltem citra explicationem admittendum iti– dem non videtur, quod de oratione unitiva asserit: Le cause morali di questa santa unione sono regolarmente parlando li atti di perfetta contemplatione e carita. Primo namque causas vere phisicas ex contextu morales appellat, et haec dua causarum genera [ f. 6v] sane distinguendo confundit; secundo, cum regolarmente dicat ut in plurimum videtur supponi, quod aliquando possit dari haec unio sine actibus praedictis, quae utique cum sit activa, sine actibus appraehendi nequit. [not. 45 n. 0 116) Praeterea non est ommittendum, quod declarans voluntatis perfectae indifferentiam, asserit: L'essere indifferente e un stato in cui l'anima non

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz