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512 SERVUS GIEBEN Quantus est Thomas, qui Solem capir? Deum immensum Sol cepit, In Sole posuit T abernaculum suum. An Immenso maior est Thomas? In quo Sol Tabernaculum posuit? Tu videris. Angelum legimus stantem in Sole: Hic cernimus Solem stantem in Angelo. Quam Sapiens! Cui Sol in pectore pro corde inest. Quam, splendidus! Cuius lucis pars, totus Sol est 9 • All'immagine del sole allude anche il testo scritto sul nastro che il santo tiene nella mano destra. Con un chiaro riferimento all'Apocalisse 1, 16 vi si legge: SICUT SOL LUCET IN DOCTRINA SUA1°. Sopra Tommaso, e congiunta con lui attraverso un testo, è esposta, sulle nubi, l'Eucarestia in un ostensorio sorretto da angeli e sormontato da una croce. Secon– do la leggenda, raccontata già da Ludovico da Valladolid (1413), il crocifisso della cappella di san Nicola, nel convento domenicano di Napoli, avrebbe rivolto a Tommaso le parole qui riferite: BENE SCRIPSISTI DE ME THOMA11. Nel suo 9 F. Macedo, Collationes doctrinae S. Thomae et Scoti, Padova 1671, f. [blr-b3r]: S. Tho– mae Doctoris Angelici Elogium, f. [b 1r]. 10 Apoc. 1, 16: Sicut sol lucet in virtute sua. 11 Nella Tabula beati Thomae de Aquino, Ludovico da Valladolid menziona l'intervento di Cristo due volte. In occasione del completamento della Summa teologica: "Quam cum scribe– ret in conventu Neapolitano, et in capella S. Nicolai eiusdem conventus oraret, frater Domini– cus sacrista vidit ipsum in oratione positum quasi duobus a terra cubitis in aere elevatum. Super quo frater ille diu admirans, subito audivit ab imagine crucifixi, ad quam conversus dictus frater orabat, prolatam clarius istam vocem: Bene scripsisti de me, Thoma, quam ergo recipies pro tuo la– bore mercedem. Scripserat enim de Christi Incarnatione, Nativitate, Passione, Resurrectione et Ascensione. Et respondit Thomas: Non alia mercedem accipiam nisi teipsum". Ma l'episodio è riportato anche in occasione della composizione dell'Uffizio del SS. Sacramento: "Item, scripsit librum de sacramento Eucharistie, et dimensionibus et accidentibus sine subiecro existentibus, ad rogatum magistrorum Parisiensium. Cum autem de Corpore Christi scripsit que sibi divinus Spiritus revelavit, in ecclesia istius conventus, cum quaterne ad altare oraturus accessit, et super altare coram Christo, tamquam summo magistro, quaterne ipso apposito, flexis genibus oravit: mira res! mox ibidem Christus visibiliter apparens, a socio sancti doctoris et aliquibus aliis fra– tribus ipsum devotionis gratia observantibus, super quaternum stans in altari conspicitur, tali-
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