BCCCAP00000000000000000000886

258 GILBERTUS TORNACENSIS inobedientie sua voluntas ydolum est; cuius motus, contempta Dei voluntate, sequitur et quicquid illa iusserit, quasi sacrosanctum adorantur. 21. Quarto comparatur <h>orto aromatum, propter eius sapientiam, CANTI– CORUM IIII, <16>: Veni auster et perjla <h>ortum meum etfluent aromata illius. s Ventus auster sursum generatur, flans a meridie - gratia fuit Spiritus Sancti, que sursum Virgini calritatem et sapientie lucem infundit: non inflavit, sed perflavit, quia non eam scientia inlflavit, sed sapientia usque ad intima penetravit, ut ex eius plenitudine sapientie fluerent aromata I ad eruditionem Ecclesie. Hac sapientia perflata usque ad intima fuit pelnetrata, ut, sicut aliquando fuerat eadem caro Filii 10 et Virginis, ita perseverat in eis unanimitas voluntatis et ex hac unanimitate matri Filius revellaret et influeret quicquid eius anima de celesti sapientia capere posset. 22. Simus ergo <h>ortus aromatum, ut impleatur in nobis illud CANTICORUM <6, l> Dilectus meus descendit in <h>ortum suum ad areolam I aromatum, ut pascatur in <h>ortis et lilia colligat. Areolam aromatum dicit I diminutive, quia 1s humilitas fundamentum est sapientie, ut nullam Scripturam vilem teneas, a nemine discere erubescas et, cum scientiam adeptus I fueris, ceteros non con– tempnas, quia - sicut dicit PTHOLEMEUS in Almagesto - qui inter sapientes humilior existit, sapientior est, sicut lacus profundior magis habundat aquis ceteris lacis. Et ideo signum est quod beata Virgo fuit sapientissima, quia fuit humillima. 20 Ut lilia colligat - non arundines vacuas in scientiis physicis; non urticas pungentes et urentes in scientiis lucrativis; non cicutas toxicatas in scientiis superstitiosis et dampnatis. Sed lilia - qui sunt flores suspensi in summitate hastilium suorum, candidi et patuli, cum quadam repansione foliorum, sursum extendentes de 1 inobedientie] in ebedine C I cuius] eius B 2 sequitur] om. R; exquitur T I et] om. T I iusserit] om. L; iussit T 4 et 1 ]om.L 5 auster]hausterR 6 non]etnonBR;necT 7 eam]eumT I exeius]transp.B 8 sapientie] scientieA I f!uerent] fluem Y IO et 2 ] om. R I matri Filius] transp. L Il anima] om. A 13 areolam] aureola A; aureolam B C S R Y I ut... 14 aromatum] om. S I ut] ibi add. L 14 Areolam] aureolam AB R Y; aureola T I dicit] dixitB 15 fundamentumest]transp.R I Scripturam]scripturaC 16 discere]dicereC 17 quia]om.T Ptholemeus] PtholomeusB C R S Y; TholemeusA TI in Almagesto] Malmag' B CL Y 18 humilior] om. et add. in marg. A I existit] existat C S 19 lacis] lacunisA L T Y 20 arundines] harundinesL I in...urticas] om. L 21 roxicatas] et loricatas R 4 Veni...8 Ecclesie: Cf. BERNARDUS CLARAEVALLENSIS, In nativitate B. Mariae, n. 6, in S. BERNARDI, Opera, t. V: Sermones II, Romae 1968, 278-279: "...totius boni plenitudinem posuit in Maria, ut... ab ea noverimus redundare, quae ascendit dcliciis affluens. Hortus piane deliciarum, quem non modo afflaverit venicns, scd et perflavit superveniens auster ille divinus. ut undique fluant et affluant aromata eius, charismata scilicet gratiarum". 5 Ventus...8 Ecclesie: Cf. ALANUS AB INSULIS, Distinctiones distinctionum theologicalium, (Aroma), PL 210, 711: "Veni auter, id est Sancte Spiritus, et perjla hortum meum, id est Ecclesiam; et jluent aromata illius, id est dona Sancti Spiritus in Ecclesia". Cf. etiam GILLEBERTUS DE HOILANDIA, Sermones super Canticum Salomonis, sermo 39, n. 6, PL 184, 207: "Spiritus iste subtilis est, acurus, et mobilis, perflans non inflans. Scienria inflat, charitas perflat. Charitas interior est quam scientia, et ad secretiora pertingit. Omnia interiora perflat Spiritus, qui scrutarur etiam profonda Dei". 17 qui... 19 lacis: CLAUDIUS PTOLEMAEUS, Almagestus, !b. 1, n. 7. A93va S8lvb B109va T 24Sra Y118rb C 119va R?7va L300va

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz