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136 FELICE ACCROCCA ad explorandam conscientiam; [2] ad implorandam misericordiam; [3] ad con– tempnendam temporalem opulentiam; [ 4] ad faciendam penitentiam" 12 • Nell'esa– minare la terza tappa di tale processo, afferma: Tertio surrexit ad contempnendam temporalem opulentiam, quia reiectis omnibus, que habebat, nec etiam retentis femoralibus, de mundo nudus exivit, signatus per Mattheum, eiusdem IX, <9>: Vidit Dominus hominem sedentem in theloneo, Mat– theum nomine, et ait illi: Sequere me. Et surgens secutus est eum. Et Actuum IX, <8>: Surgens Paulus de terra, apertisque oculis, nichil videbat. Surgit de terra, qui mentis affectibus conculcar terrena. Apertos habet oculos, qui tota mentis intentione con– templatur celestia. Nichil videt, qui nichil habet, neque habere vult vel in proprio vel in communi. Sunt enim quidam, qui sic affìciuntur ad temporalia, quod pro ipsis optinendis vel retinendis transgrediuntur Dei mandata. Sunt alii, qui sic non affi– ciuntur ad ea, ut inde transgrediantur mortaliter, tamen non possident sine amore, nec perdunt sine dolore; in quibus tamen urit dolor, si amittamur quantum habec amor, si possideatur. Sunt alii, qui sine amore possident, sine dolore perdunt, tamen potestatem possidendi a se non abiecerunt. Sunt alii, qui supra hec addunt possidere nolle et possidere non posse, sed quidam sic quod in proprio possidere nec volunt nec possunt, tamen in communi possidere possunt. Sunt alii, qui ultra omnem hanc per– fectionem addunt nichil posse possidere nec in proprio, nec in communi, et isti maxime surrexerunt de terra et apertos habentes oculos nichil vident, quia nichil esse, quod terrenum est, reputant. Qualis fuit beatus Franciscus et eius veri imitatores, licet quidam, qui hanc puritatem habent, videre non possunt; auferri posse non cre– dunt; obloquantur et detrahunt. Sed non est culpa in sole, cum non posses claritatem solis videre, immo purgandus esset oculus crassus assuetus suis tenebris, et tunc illu– minari posset acies intuentis 13 • Francesco abbandonò la ricchezza terrena, tanto che, lasciato tutto ciò che aveva, uscì nudo da questo mondo. Imitò, dunque, l'evangelista Matteo il quale, seduto al banco delle imposte, si alzò e seguì il Signore, rispondendo prontamente al suo invito. Ma nell'esperienza dell'Assisiate si ripete anche quel che era accaduto a Paolo: questi, rialzatosi dopo essere stato prodigiosamente gettato a terra mentre era in viaggio verso Damasco, riaperti gli occhi non vedeva più nulla. Ebbene, dice Gilberto, si rialza da terra chi calpesta le cose terrene, ha gli occhi aperti chi si con– centra tutto sulle cose celesti, non vede nulla "qui nichil habet, neque habere vult vel in proprio vel in communi". 12 lvi, 541, rr. 24-25. 13 Jvi, 542-543, rr. 20-13.

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