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REFOCUSING ON MGR ANASTASIUS HARTMANN 487 quately reµiforcing their Indian l\1issions. Their extensive Indian l\1issions with flourishing parochial communities were being run by the Apostolic Vicars and a skeleton staff of missionaries with the collaboration of an army of native priests. The Carmelite superiors in Rome had their backs to the wall when they realized that they had to renounce one of their l\1issions if at all they wished to revamp their other Indian l\1issions with the absolute minimum of personnel. The ball was in their court and they chose to bid farewell to Bombay 32 • The ur– gency of providing for higher English education was not so acute in the other Vicariates as in Bombay. The three letters (Documents III-V) originated on the trail of the laboured decision of the Carmelite General Superiors to renounce the Apostolic Vicari– ate of Bombay in order to concentrate their men and wherewithal on giving ef– fective governance to the other three Vicariates of theirs in India 33 . The 32 Monumenta Anastasiana, II, 748, The General Definitor IV, Fr Hyacinth of the Most Holy Conception to Cardinal Fransoni, Rome 12 August 1853: speaks of the unanimous resolution of the General Definitory taken on 3 October 1853 in favour of renouncing their charge of the Vicariate of Bombay : "An aliqua ex nostris missionibus lndiarum Orientalium sit resignata s. congregationi de propaganda fide. Assumptis calculis per vota secreta cum omnibus suffragiis resolutum est qfftrmative. Quaenam ex duabus missionibus bombaynensi et malaba.tica ab Ordine sit conservanda. AssumptiG calculis per vota secreta cum omnibus suffragiis resolutum est conservandum esse missionem malabaricam". 33 Monumenta Anastasiana, II, 746-747, Carmelite Missionary Fr J. Moses of the As– sumption to Cardinal Fransoni, Ahmednagar 9 December 1853: The decision of the General Superiors to give up the Order's Bombay Mission was resented by the Carmelite Fathers of Bombay. Their negative reaction, quite understandable from the human angle, also goes to explain the ensuing course of the story: "Ansante e lagrimosa viene pur questa mia lettera dietro a quella de' miei confratelli; ma forse troppo tardi per ottenere l'intento. Ho udito dal Mogol la determinazione dei superiori generali del mio Ordine di rinunziare alla missione di Bombay, perche non possono dare tanti missionari quantise ne richiedono all'uopo... Non si e perduta la missione allorche i missionari erano tre soltanto e che non potevano parlare ne inglese ne indostano, ma un pessimo portoghese e non piu; ora che siamo nove e tutti pos– siamo disimpegnare il ministero apostolico nelle tre lingue summentovate con piena soddi– sfazione dei popoli si nativo che britannico, e con bastante copia di frutti anche presso i gentili e protestanti, come il numero de' convertiti dimostra, certo superiore a quello mar– cato delle altre missioni dell'India, ora dunque si deve perdere la missionel... Rinunziare alle missioni dopo un istantaneo sillogismo di cui non si conoscono bene le premesse; pronun– ziare il grande Ergo di rinunzia dopo tanti anni di lavori e di stenti, non ci par giusto, - noi conosciamo !'Europa, l'Ordine dei Carmelitani e le lndie, e pero possiamo fare un confron– to, e riproviamo quell'Ergo". The Carmelite Fathers had under their pastoral administration the entire Malabar Mission, that is, the Apostolic Vicariates of Quilon, Verapoly and Man– galore.

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