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110 BERNA..WINO DE ARMELLADA y plenamente sometida al poder temporal de los príncipes. Su poder espiritual es independiente de todo poder humano y tiene también el derecho de poseer lo que sea necesario para subvenir a las necesidades humanas y trabajar por la salvación de los hombres 23 • La autoconciencia teológica de Ockham, incluso su conciencia de misión profética, permanece íntegra hasta los últimos años de su vida. Esta persuasión la expone todavía en su último escrito de 1347, donde insiste en la evolución errónea que sigue la Iglesia "aviñonesa" y, a modo de testamento como teólogo y franciscano, expresa la esperanza de que otros continúen su misión de defen– sa de la verdad. ¿Teología y espiritualidadfranciscana ésta de Guillermo de. Ockham? Quiero recordar ahora la apreciación de un historiador de la filosofía medieval cuando 23 "Quia si Romana Ecclesia bona eiusdem Ecclesiae, non annis et potentia seaculari, sed iudicio, debeat vendicare, multo magis bona imperii et quaecumque a1ia · non debet annis invadere". The 'De Imperatorum et Ponti.ftcum Potestate' of Wtlliam of Ockham, edited by C. Ken– neth Brampton, Oxford 1927; cap. 21, p. 38. "Aestimo autem...quod Papa ex iure divino nulla alia praedicta potestate, nisi quod illa, potest quae sunt necessatia saluti ac regimini et guber– nationi fidelium, salvis rebus iuribus et libertatibus aliorum a Deo et a natura et ab ordinatione humana rationabili eis concessis, hoc salvo quod ab aliis quibus semina spiritualia potest necessatia pro suis necessitatibus competenter, moderate tamen exigere", ibid., cap. 26, p. 45. ''Nam ad iustitiam, quam summus pontifex maxime colere debet, spectat non sinere quod potestatis est fieri, sed quod equum est custodire... Ergo Papa non habet potestatem nisi in hiis quae aequitatis sunt et non potestatis". Breviloquium, I. 2, c. 3; 25s. "Carere autem pro– prietate et dominio temporalium rerum in speciali opere episcopali non obviat, licet honorem mundanum minuere videatur. Si enim episcopalia opera impediret, hoc maxime videretur propter receptionem hospitum, sustentationem pauperum et miserabilium personarum, redemptionem captivorum, fabricationem ecclesiarum et alia opera pietatis quae mediantibus divitiis exercentur. Sed per carentiam proprietatis et dominii rerum temporalium in speciali etiam huiusmodi opera pietatis nequaquam impediuntur, sed aeque et melius possunt talia opera pietatis exerceri per divitias et temporalia bona per habentem potestatem dispensandi et convertendi ipsa solummodo in pios usus absque proprietate et dominio in speciali, sicut per habentem propríetatem ipsonun virtute cuius possit ipsas ad suac arbitrium voluntatis ex– pendere", Ibid., I. 2, c. 8; p. 31. "Habere potestatem providendi terrena subsidia non ncessario spectat ad praelatum: alioquin non licuisset apostolis omnia temporalia relinquere, sed habere voluntatem providendi subditis tempore necessitatis terrena subsidia per se vel per alias, si adsit facultas, pertinet ad praelatum", ibid, I. 4, c. 1; 104.

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