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OCKHAM EN LA ESPIRITUALIDAD DEL SIGLO XIV 109 Cristo debe ser el seguimiento del Jesús terreno en su pobreza e impotencia, de manera que la Iglesia se sienta liberada de todo interés mundano por el domi– nio y la posesión 22 • Desvinculada de estos compromisos humanos, la Iglesia podrá cuidar mejor el servicio espiritual para la salvación de los humanos. Ockham era perfectamente consciente de que la Iglesia del medievo había llegado a un poder y una riqueza que no tenía en sus principios. Y pensó en un retorno a la pureza primitiva, confiándose más al poder de Dios, ya que sola– mente a través del testimonio humilde de la promesa de salvación traída por Cristo, encuentra justificación la presencia de la Iglesia en el mundo. Es de no– tar que Ockham, al contrario del radicalismo anti.eclesiástico de un Marsilio de Padua, no quiere una Iglesia simplemente desprovista de todo recurso material praesens durius agam secundum potestatem quam Dominus dedit in aedijicationem et non in destructionem vestram. Quibus verbis datur intelligi quod potestas apostolica propter utilitatem subditorum est principaliter instituta a Christo. Non enim Christus committento oves suas Petro principaliter voluit providere honori vel commodo ac quieti vel utilitati Petri, sed principaliter voluit providere utilitati ovium, propter quod non dixit Petro: dominare ovibus meis, nec dixit: fac de ovibus muis quidquid tibi placuerit, quod ad tuum fuerit commodum et honorem, sed dixit: pasee oves meas, quasi diceret: fac quod earum respicit utilitatem et necessitatem... Nec mirum; bonum enim commune praeferendum est bono privato... Principatus apostolicus seu papalis non minus institutus est propter communem utilitatem fidelium quam principatus saecularis tempratus e iustus propter utilitatem subiectorum, qui tamen propter utilitatem subditorum institutus est, secundum mundi sapientes in politicis. Ergo principatus papalis non propter ipsum Papam, sed propter fideles institutus esta Christo... Unde beatus Augustinus in omelia super illud Jo. 10: Qui non intratper ostium, etc... 'Episcopi non sunt ut dominentur in clero, sed utforma sint omnium et suo exemp!o omnes edijicent et neminem perdanf... Ex quibus manifeste concluditur, quod Romanus Episcopus, si vult primus inter episcopos reputari, non honorem suum ut dicat se super orones fideles talero habere plenitudinem postestatis, .ed utilitatem aliorum debet intendere ut illam solummodo sibi attribuat potestatem quia fidelibus necessaria et utilis est censenda, cuiusmodi non est talis plenitudo potestatis". Guillelmi de Ockham Breviloquium de potestate Papae, ed. crit. por L. Baudry, París 1937; l. 2, c. S; pp. 22-24. 22 ''Posset ergo Papa de iure privare regem Franciae et omnem alium, sine culpa et absque causa, regno suo, quemadmodum dominus absque causa et sine culpa potest tollere a servo suo rem quam sibi concessit; quod est absurdum. Posset etiam Papa, si talero haberet taro in temporalibus quam in spiritualibus plenitudinem potestatis, multo plurimas et graviores cerimonias exteriores imponere christianis quam fuerint cerimoniae veteris legis, quare nullo modo lex evangelica esset lex libertatis, sed intollerabilis servitutis. Est ergo praedicta assertio haerericalis censenda". Ibid, l. 2, c. 3; p. 20. Realmente, tal como entiende Ockham la plenitud de la potestad papal es evidentemente una monstruosidad más que una herejía.

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