BCCCAP00000000000000000000847

164 HADRIANUS BORAK ciscus habet ab Antonio Genovesi, primo et maxime fideli defensore empirismi lockeani in Italiaªº. « Postremo nominandi sunt Genuensis et Vernejus, quos libenter du– ces sequemur, utpote accommodatiores, clariores, judicio, arte critica et reliquis insignum Logicorum dotibus, nemini locum cedentes... » 81 • Praeter Genovesi in logica et in physica saepe sequitur Ludovicum Antonium Verney (1713-1792), dictum El Barbadinho 82 • Ex libro An– tonii Genovesi saepissime textus ad verbum fideliter transcribit 8 3, prout etiam ex comparatione sequentium locorum, sed neque omnes afferimus, manifestum est 84 : S III, 28 - G I, 11; S III, 28 - G I, 12; S III, 26-27 - G I, 8; S III, 39-40 - G I, 25; S III, 90-91 - G I, 39; S III, 70 - G III, 168; S III, 91 - G I, 39; S III, 126 - G I, 101; S III, 127 - G I, 102-103; S III, 162-163 - G III, 176-177; S III, 165 - so Particularem attentionem meretur relatio inter Antonium Genovesi et scotistas saeculi XVIII; praesertim examinandum est opus Caroli Josephi a S. Floriano, O.F.M.Obs., Joannis Duns Scoti Philosophia nunc primum recentiorwn placitis accommodata, Mediolani 1771-1777. P. Carolus Josephus potissimum in Logica et in Metaphysica fideliter sequitur Antonium Genovesi. Cf. B. JANSEN, Philosophen katlwlischen Bekenntnisses, 13-15. s1 Philosophia l, 32. s2 Positio doctrinalis Ludovici Verney in pluribus concordat cum positione Antonii Ge– novesi, praesertim quia uterque favet sensismo J. Locke. De L. Verney cf. G. LAVERDE RUIZ, El tradicionalismo en Espai"za en el siglo XVIII, Madrid 1868; Enciclopedia Universal (Espasa), t.67, 1597-1598; J.V. DE PINA MARTINS, Temas verneianos, in Revista da Faculdade de Letras (Lisboa) s.3 1960, n.4, 118-151; J. GrnoDON, Verney. Documents, in Bull. des études portug. et de l'Instit.fran9. au Portugal 23(1961) 252-341; J.V. DE PINA MARTINS, Um discurso de L.A. Verney sobre a alian9a da filosofia moderna com a teologia, in Revista da Universidade de Coimbra 20(1962) 275-308. 83 Soto « Quod quum alias utilissimum semper fuit, tum nostro praesertim saeculo neces– sarium; in quo Deistae, ab usu rationis, et Philosophiae, divinitus traditae doctrinae im– peritissime simul et impudentissime insul– tant. Quibus enim armis Theologus profa– num hoc hominum genus adorietur, si sit in ea re, qua illi abutuntur minus instructus? Perridiculus enim est Matheseos ignarus, qui mathematicos confutare velit: quo exemplo utitur alicubi Hieronymus » (Philosophia III, 134 nota 1). « Nihil negativum est. Vocabula negativa absentiam positivorum significant. Sic qui dicit, ante conditwn mundum erat nihil, no– tiones duas exprimit, mundi, et absentiae mundi. Ineptiunt igitur qui definiunt nihi– lum per vocabulum, cui nulla respondet no– tio » (Philosophia III, 28 nota 2). Genovesi « Quod quum alias utilissimum semper fuit tum nostro praesertim saeculo necessarium, in quo Deistae abusu rationis naturalis divi– nitus traditae doctrinae imperitissime simul et impudentissime insultant. Quibus enim ar– mis theologus profanum hoc hominum genus adorietur, si sit in ea re, qua illi abutuntur, minus instructus? Perridiculus enim est Ma– theseos ignarus, qui mathematicos confutare velit; quo exemplo utitur alicubi Hieronymus» (Elementa metaphysicae III, 5). « Vocabulum nihil negativum est: vocabula autem negativa absentiam idearum positiva– rinn explicant, veluti insipidunz, silenthnn, nihil, inquit perfecte Lockius lib.2, cap.8. § S. Qui c.g. dicit, ante conditum mundum erat nihil, notiones duas exprimit, mundi, et ab– sentiae mundi ... Ineptiunt igitur, qui defi– niunt nihilum per vocabulum, cui nulla res- pondet notio, aut qui nihil vocant, quum nihil cogitamus... » (Elementa metaphysicae l, 12). 84 S Soto Franciscus a Villalpando; G = Genovesi Antonius.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz