BCCCAP00000000000000000000830

THE PSEUDO-BONAVENTURIAN « SYMBOLICA THEOLOGIA » Duae olivae et duo candelabra, Apoc. XI 0 • Duo testes domini, Ibid. in principio capituli. 193 Equi combinati in quatuor quadrigis, rufi, albi, nigri, varii etc., Zach. VI 0 • Utrisque enim dat fortitudinem rubor zeli vel mortificationis: et variatio materiae praedicationis secundum exigentiam auditorum. Duo filii olei, Zach. 4°. Aliqui libri habent olei splendoris, quia unctioni et speculationi vacant; sed alter principalius unctioni, scilicet Franciscus, alter principalius speculationi, scilicet Dominicus. Duae virgae, quarum una vocata est clecor, altera funiculus, Zach. XI 0 • In his virgis forma habitus exprimitur. Lucifer et vesper, Job XXXVIII 0 • Lucifer scilicet praedicanclo adventum fu– turi saeculi, vesper sunt praedicando finem mundi. Possunt quoque non incongrue ad hoe illi duo insignes prophetae populi Dei cluces Moyses et Aaron assumi, non solum ut carnalis germanitas germa– nitatem spiritualem figurat, sec! quia appropriate loquenclo alter in gratia alter in eloquentia praecellentiam habuisse videntur. Alter in miraculis praepolluit, alter in doctrinis, quamvis dona ipsa utrisque constet fuisse communia. Psal– mus [76, 21]: Decluxisti sicut oves populum tuum in manu Moysi et Aaron. Secundum capitulum: Quomodo in Scriptura potest significari beatus Fran-· ciscus et sua religio. Specialiter autem beatus Franciscus et sua religio significari potest: In columba emissa de area et revertente ad Noe ad vesperam ramum olivae· virentibus foliis in ore gestante, Gen. VIII 0 • Ipse enim Ordo ad of!icium re– conciliationis emissus revertitur ad arcae gubernatorem Dominum Jesum Chris– tum per evangelicae praedicationis eflicaciam. Cuius signum olivae ramus qui pacem significat, et virentia folia roboris effectum designant. In Abel Adae filio iuniore devoto in Dei cultu, Gen. 4°. In quo etiam sim-· plicitas et innocentia. [f.74r]. In Japhet, filio Noe, dilatato in filiis et habitationibus, Gen. IX 0 • In Isaac, filio Abraam cui dedit pater hereditatem, Gen. XXV 0 • Haec est hereditas paupertatis evangelicae. In Jacob, minore filio Isaac cui data sunt primogenita, Gen. XXVII 0 • De quo– require in praecedenti capitulo. In Aser cuius pinguis panis praebens clelicias regibus, Gen. penultimo. Ibidem Benedictus in filiis, Deutronomium XXXII1°. In Benjamin filio dexterae propter subiectionem Ecclesiae Romanae. In cuius sacco inventus est cyfus Joseph in quo augurari solebat. Quia in eo sa– pientiae evangelicae doctrina praefulsit. Et ei datum est evangelicam doctrinam et vitam sectari. Cuiusque pars aliorum fratrum partes in quinque partibus excedebat, Gen. XLIIl 0 • Hoe autem spectat ad quinque sacrorum stigmatum signa. In Moyse qui post quadragenarium ieiunium legem accepit oranclo, Exod. XX:XIIII 0 • Quia regula Francisco ieiunanti et oranti extitit revelata. In Gedeone· clangente tubis et hostes prosten1ente, Iudicum VII1°. In quo clamor praedicationis. In Iampadibus claritas miraculomm. In lagenis fragilitas. corporis. Sonuit beatus Franciscus tuba cum praedicavit. Confregit lagenam dum corpus per paenitentiam attrivit. Lampade splenduit quia miraculis coruscavit.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz