BCCCAP00000000000000000000830

THE PSEUDO-B0NAVENTURIAN « SYMB0LICA THE0LOGIA » 189 .,sponsa dicunt veni, quia ilia caelestis curia hanc praesentem Ecclesiam ferven· tissimis desideriis ad se ipsam cum Christo de sponso semper invitat. Ad has nuptias, ad hanc copulam cognoscendam, amandam et promerendam, -omnia quae in hoe libello continentur scripta sunt, saltem ex intentione scri– bentis. Quae quia multum defective et exiliter investigata sunt, superaddet quem– •Cumque Deus abundanti luce perfuderit, et defectibus scripti et scriptoris veniam tribuat, ut ipse apud Deum misericordiam consequatur. De concessis vero, si .quid dignum Deo et utile fratribus continent, laudetur ipse Deus bonorum •Omnium largitor, qui in trinitate perfecta vivit et regnat in saecula saeculorum. Explicit libellus introductorius ad figurativas locutiones divinarum Scripturarum. .Deo gratias. Amen. ON WORLDLY PHILOSOPHY [Septima distinctio: De ministris Scripturae sacrae et aliarum scientiarum] [f.72v; f.332v] Duodecimum capitulum: De philosophia mundana 20 • Mundana vero philosophia, sive naturalis sive sermocinalis sive moralis, non debito modo tractata vel in usum indebitum 21 assumpta, significari intelli– gitur in Scriptura sacra: In muliere clamosa, stulta, illecebris plena et nihil omnino sciente, Prov. IX•, quia non substernit sibi fundamentum sapientiae 22 • Hane quoque significat panis absconditus suavior et aquae furtivae dulciores ubi gigantes et cuius convivae in profundis inferni, Prov. IX 0 • In quibus verbis •satis datur intelligi, quod talem peritiam comitatur quoad usum delectatio vana, quoad titulum elatio tumida, et quoad fructum damnatio iusta. Hane significat mulier extranea, quae verba sua facit dulcia et vecordi iuveni occurrit in ornatu meretricio, praeparata ad decipiendas 23 animas, garrula, vaga, quietis impatiens etc., Prov. VII 0 • Haec est mulier aliena, quae intexuit funibus lectum suum et stravit tapeti– bus pictis ex Aegypto 2 1, Ibidem. Haec est mulier mala, cuius domus inclinata est ad mortem et ad inferos semitae ipsius; ad quam omnes qui ingrediuntur non revertentur nee apprehen– ,dent semitas vitae, Prov. 2°. Huius enim malum principium, peior progressus et finis pessimus. Hie enim contemnit sacram Scripturam et non curat veram vitam 25 • Haec est mulier Jezabel pro qua arguitur angelus Thyatirae, Apoc. 2°, habeo adversum te pauca quia permittis mulierem Jezabel quae se dicit propheten docere [f.333r] et seducere servos meos, fornicari etc. 26 • Thyatira interpretatur illuminans vel illuminatrix, et significat religionem quae habet offi.cium doctrinae •et praedicationis. Jezabel interpretatur fluxus vanus, et significat philosophiam 20 On the whole we follow the text of Toulouse 232 ( = T) and only indicate the more .important variants of the Basel manuscript ( = B). 21 indebitum om. B. 22 sibi fundamentum sapientiae] nisi fundamentum saeculare B. 2s decipiendas] capiendas B. 21 garrula, vaga... ex Aegypto am. B. 20 veram vitam am. B. 26 fornicari etc. am. B. .MMP I - 15

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz