BCCCAP00000000000000000000830

184 SERVUS OF ST. ANTHONIS PROLOGUE AND TABLE OF CONTENTS It may be remarked that the paging we added after each chapter refers to the folios where the chapter effectively is found in the Toulouse manuscript and, if extant, also in the mutilated Basel copy. [f.42r] Magnarum rerum, sieut Ethicus ait, etsi non detur sueeessus, honestus tamen est ipse eonatus. Ego igitur aliquid magnum et transeendens ingenii proprii faeultatem aggressus sum, investigare scilieet divinae Seripturae eogni– tiones symbolicas sive figurativas, oeeasione aeeepta a quibusdam memorialibus domini fratris Bonaventurae, clarae memoriae, olim episeopi Albanensis, quae sibi quasi quaedam semina in huius opus ipse paraverat; quamvis ea, aliis oeeupatus euris, primo generalis ministerii, deinde eardinalatus, nequaquam usque ad plena germina explieando eonfoverit. In hoe igitur « ipsius » ego temptans imitari vestigia, lieet noverim me non posse tanti viri eontemptus attingere vel sueeessum dignum altis ingeniis obti– nere, ex ipso tamen conatu puto me sapientibus inquirendi et inveniendi potiora nonnullam praebuisse materiam. Mihi vero ipsa exercitatio partes aliquas tem– poris alicui forsitan vanae vacationi subduxit. Qui ergo potuerit ex iis, quae seripta sunt hie, a!iquid utile earpere, laudet Deum, euius munere agitur omne quod bonum est. Si eui vero inutilia vel su– perflua videbuntur, patienter sustineat propter eos qui eadem sibi in aliqua parte crediderint profutura. Placuit autem opusculum hoe in decem particulas distinguere, quas et distinetiones volui voeare, quarum quaelibet habet sua eapitula. Prima distinctio est de signis quae ducunt in cognitionem Dei. Et habet novem eapitula [ 43r]. Primum capitulum tractat: quomodo generaliter omnis creatura ducit in cognitionem Creatoris [ 43r; 308v]. Secundum: quomodo creata habent rationem signi vel naturaliter vel se– cundum institutionem [43v; 309r]. Tertium: quomodo principales creaturae, quae sunt spiritus rationales, ducunt in cognitionem Creatoris [ 44r; 309v]. Quartum: quomodo per intelligibiles et sensibiles proprietates rerum, quasi charaeteres et signacula quaedam, veniri potest in cognitionem Opificis [44r; 310v]. Quintum: quomodo creaturae ducunt in Deum per viam abnegationis, quasi per supermentales caligines [45r; 311v]. Sextum: quomodo creaturae dueunt in eognitionem beatissimae Trinitatis. [ 45r]. Septimum: quomodo Scriptura sacra dat intelleetum Trinitatis per saeras nominationes [45v]. Octavum: quomodo Seriptura sacra dat intellectum Trinitatis per sacras. appropriationes [45v]. Nono: quomodo omnis laudabilis ternarius significat Trinitatem increatam. [46r]. Secunda distinetio est de symbolis quae ducunt in eognitionem caelestis regni,. euius rex est Christus [312r]. Et habet eapitula undecim [46r]. Primum capitulum: quomodo sacra Scriptura loquitur de glorioso beatorum regno [46r].

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz