BCCCAP00000000000000000000829

168 GIUSEPPE ABATE passo vident meritorum abundantiam et superfluentiam. Ideo dicebat Christus,, Jo, xv1s1. Si quid petieritis Patrem in nomine meo, dabit vobis. Bernar– d u s 58 : Securus habet homo ad Patrem... etc. Quinto: - Ostendo tibi vulnera, christiane, et illa vide in v e n i e n t e ad i u d i c i u m , ut contempleris ad securitatem praemiationis 59 • Cum eis quidem ad iudicium Christus Dominus est venturus, et illa omni– bus ostensurus : quibusdam ad tormentum terroris 60 , et quibusdam ad blandi– mentum securitatis. Et de ista visione, Apo. 1 61 : Ecce venit cum nubibus, idest cum legionibus Angelorum et Sanctorum agminibus; et videbit Eum omnis oculus: G I o s s a : bonus et malus; et lugent se super eum omnes tribus terrae, quae prius non servierunt sibi. Tunc se vellent potius fuisse religiosos quam episcopos, regulares quam cardinales 62 , et simplices bonos quam arrogantes magistros, Ps. 63 : !psi videntes, sic admirati sunt... etc. Videntes sic Iudicem iratum advertentem ab eis faciem blandissimam. De quo C h r y so sto m u s : « Et tibi decem milia melius est sustinere fulgura, quam faciem illam mansuetam videre advertentem se a nobis, et tranquillum illum oculum non ferentem videre nos... ». Tunc implebitur illud Psalmi 64 : Videbunt recti, et laetabuntur, et omnis iniquìtas oppilavit os suum.. Modo nimis habet apertum os suum iniquitas; sed tunc saltem insolubili conclu– sione habebit oppilatum. Vide ergo nunc, christiane 60 , vulnera Salvatoris cum devotione, ut tunc vi-· deas vulnera Iudicis cum exultatione. Sic ergo dicit: <Vide manus meas, quia saluberrimum est aspicere> 66 • [PARS II] Sed quia non quaelibet cognitio vulnerum Christi est saluberrima, ideo· restat dicere de modo c o g nit ioni s, qui notatur cum dicitur 67 : Infer di– gitum tuum Ime. Ubi innuit Dominus, quod non debet esse specularis tantum cognitio, sed [et] experimentalis; non [tantum] theorica, sed [etiam] sensitiva et tactativa, dicens: Inter digitum, non solum oculum et auditum, non solum gustum et odoratum, sed tactum. Est ergo distinguere quinque modos cognoscendi vulnera Salvatoris: quoniam est cognitio: a u d i t i v a in studiis ; vi s i v a in exemplis; 0 7 Jo. 16, 23. 68 Bernardus: Mater ostendit filio pectus et ubera... A2. 69 ut iocunderis in securitate remunerationis A2. 60 cordis A 1 • "' Apoc. 1, 7. uz Al omette il seguente tratto: et simplices bonos - habebit oppilatum. os Ps. 47, 6. "' Ps. 106, 42. iì5 carissime A2. 66 Con le parole Sic ergo etc. ha fine il testo del sermone contenuto in A 2 ; il tratto che· segue si ha in AI. m lo. 20, 27.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz