BCCCAP00000000000000000000829

166 GIUSEPPE ABATE nis. G re go r i u s 3s autem dicit, quod ideo permissus est cadere, ut « in sua culpa disceret qualiter aliis misereri debuisset». - Similiter potest elici comodum de te quantumcumque peccator sis; eris enim autem humilior et ad serviendum Deo promptior; eris cautior erisque devotior. Unde Augusti n u s « De cor– reptione et gratia»3 6 : Magis ad omnipotentissimam pertinet bonitatem de malis bene facere, quam esse non sinere. Sic ergo, carissime, vide manus meas... 3 7 Thomas enim vidit pro se et pro nobis. Magis autem lucramur non videntes oculo corporali: Qui non viderunt et crediderunt beati 3 8. Tertio: - Tibi ostendo vulnera mea, christiane 3 9, et illa vide in p a ti e n - te 40 , ut armeris ad strenuitatem imitationis. Non solum igitur in agendo imitandus est Christus, sed etiam in patiendo, I Petri IIII 41 : Christo igitur in carne passo etc. Unde dicitur, quasi per expro– brationem, timidis, Job 42 : Modo videntes plagam meam timetis. Vos, inquam, peccatores 43 , timetis vos exponere martyrio poenitentiae pro salute propria vi– dentes tam crudelem plagam, quam suscepi 44 pro salute aliena. Ideo vir sanctus videns eam, libenter se exponit martyrio poenitentiae, Job capit. ultimo 45 : Nunc oculus meus videt te, pro me videlicet vulneratum; idcirco ipse me repraendo [56ra] de hoc quod tantum mihi peperei; et ago poenitentiam in favilla et cinere, idest in extrema humilitate et vilitate. - O quam bene sedet hoc verbum in ore pec– .catoris! Non 46 solum vos peccatores, imo et vos praedicatores timetis vos ex– ponere rnartyrio: curn tarnen videtis plagarn mearn tam infiniti pretii et tam parvi lucri. Timetis portare nomen meum coram paganis. O quam magna est 35 GREGORIUS MAGNUS, Homiliae in Evangelia, hom. 21 : PL 76, 1172. 36 AUGUSTINUS, op. cit. : PL 44, 932: " magis ad suam omnipotentissimam bonitatem pertinere, etiam de malis bene facere, quam male esse non sinere ». 37 A2 aggiunge: ut formeris ad credulitatem a s e e n s i on i s . 38 Jo. 20, 29. - La Glossa dello Ps.-Strabone a questo proposito dice: " Beati. Commen– -dat fidem gentium, sed praeterito utitur, ut qui quod erat facturum, in sua praedestinatione noverat iam factum » (PL 114, 424). 30 discipule et christiane A2. 4-0 P ha ascendente nel testo e patiente in margine; A'2 nulla al riguardo, mentre invece Al presenta di tutto questo tratto una propria e diversa redazione, cioè: « Tertio, estendo tibi vulnera mea, et illa vide in o p e r a n t e , ut armeris [animeris P] ad strenuitatem imitationis non solum in agendo [operando P], sed in substinendo, Hebr. XI [12, 1]: per patientiam curramus ad propositum nobis certamen; aspicientes in auctorem fidei et con– summatorem, Jesum, qui proposito sibi gaudio sustinuit crucem, confusione contempla. Hoc maxime fìt per patientiam sustinendo adversa mundi. Cum enim quis gravatur angustiis temporalibus, videat Christum in cruce pendentem, et sanabitur. Ad huius considerationem inducit nos Jacobus VI [5, 10-11]: Exemplum accipite, fratres, laboris et patientiae, prophetas, qui loculi sunt in nomine Domini. Ecce beatificamus eos qui sustinuerunt. Sutferentiam lob .audistis, et finem Domini vidistis, quasi dicat: Non debetis deficere in tribulationibus, sed confortemini videndo Christum in cruce pendentem. A u g u s t in u s : Quicumque mo– morditur astutia Sathanae videat Christum in cruce pendentem. Sic Thomas strenuus imitator Parthis, Medis, Persis, Ircanisque praedicationem suam usque ad ultimum suae passionis perduxit ». 41 1 Pet. 4, 1. ,2 lob 6, 21. •• vos peccatores et vos praedicatores A 0 • 44 accepi A2. 4 5 Job 47, 5-6. <6 A2 omette tutto il tratto seguente: Non solum - moriamur cum ilio.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz