BCCCAP00000000000000000000820

CAPUT I. NOTIONES PRAEVIAE Quid spiriiualitas in genere. - Quid spiritualitas franciscana historice, theologice considerata. - Spiritualitas franciscana in populum chri– stianum et in totam Ecclesiam vim exercuit. - Locus Ordinibus reli– giosis generatim et Ordini fmnciscali in particulari assignatus in my– stico corpore Christi. - Officium singuloru.m membrorum Ordinis eiusdem spiritum integrum conservandi. Tractantibus nobis de vera franciscani spiritus natura et ín– dole, ante omnia quaedam necessitas occurrit explicandi quid sibi velit ipsum vocabulum, seu quaenam sit ipsius vocis << spiritua– liiatis >> etymologica significatio. Itaque secundum vim verbi spi- ritualitas significat << habitum spiritus >>, << dispositionem spiritus », et in sensu lato comprehendit totam vitam spiritualem, totam culturam spiritualem, scientiam, artem, ornatum litterarium, in– teriorem animi conformationem. Hoc sensu forte aequiparatur sequentibus dictionibus, scilicet idem est ac << ratio . vitae >>, << Gei- steshaltung >> << philosophie de la vie >>, << massima di condotta della vita >>. In tractatu vero nostro vox restringitur ad habitum seu sta– tum spiritus comparate ad vitam asceticam et mysticam, quod negotium gallice generatim exprimitur vocabulo << spiritqalité >>. Agemus enim de spiritualitate, quatenus significat internam vi– tam animae, videlicet vitam in intimis suis relationibus cum Deo, vitam supernaturalem, non utique hoc pacto, quod in mera con– sideratione huius internae vitae constiterimus, sed ita, ut illam tamquam fontem totius vitae et externarum operationum con– specturi simus. Nam ipsam religiosae vitae institutionem, studia, praedicationem, apostolatum in amplissimo suo sensu, ab illa in– terna spiritus conformatione certissimo modo totam vim propriam haurire, nemo est qui non videat. Spiritualitas ergo franciscana illa est modificatio sen confor– matio, secundum quam seraphicus Ordo noster, Francisci vestigia

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz