BCCCAP00000000000000000000819

RELÁTIONES P. l\lÍÁRIÍ. - APPEND IX lt Ex his quae de hac apella módo praelibavimus, constat duas existere editiones, prima nempe quae separatim anno 1579 prodiit, altera vero quae in IV volumine Operum omízium anni 1589 in– inclusa est ; et haec quidem emendaUor quoad rationem dicendi et quoad quasdam notitias auctior er.;se conspkitur. Utraque igitur ar– gumenta suadere videbantur secundam potius quam primam nos edere debere. Explicandum est autem cur non ita egimus, idque plane intelligetur si i:ausa huius ed itionis attente consideretur. Hanc ergo alteram Appe·ndicem addidimus, ut lectores ipsi rationes tam Marii a Mercato Saraceno quam argumenta Josephi Zarlino aequa lance perpendere possint. Age vero, id apte obtineri non poterat, si ex una parte textum genuinum Marii quo primum origines Ca– puccinorum descripsit (i. e. I Re latio) et dein Josephi Zerlino theo– riam seu opinionem confutavi t (i. e. Ill Relatio) ostendissemus ; ex altera autem parte opusculi editionem, quam ipsemet Marius nul– latenus vidit, publici iuris fecissemus. En ratio cur primam edi– tionem praetulimus. Ceterum, si lectiones mere orthographicas et grammaticales exci– pias, illas omnes ad calcem paginarum nostrae editionis apponimus, quae secundae editionis additiones seu variationes ostenduht. In transcriptione autem textus easdem secuti sumus normas ac in edi– tione Relationum P. Marii. Praetetea lnformationem seu Investiga– tionem in duas partes distinxi mus atque singulis capitulis summa– rios titulos praemisimus. In apparatu critico praeter' lectiones va– riantes secundae editionis, ut dictum est, facta quaedam minus nota illustravimus. Denique folia quae in margi ne exteriore indicantur ad primam editionem spectant, paginae vero alterius editionis textum distinguunt. volesse o maggiore naturalezza e simpllcita di · esposizione, o piu evidenza di fatti, o piu forza di ragioni, o piu critica in isfatare gli obietti, finalmente piu imparzialita, qua! si conviene ad uno storico, .e piit sollecito per quelli per cui scrive, mostrerebbesi tanto cieco che lnragionevole • . Cf. Elogio, p. 29.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz