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61 tanto fece Maria, per essere in tutto simile a. Cristo)) (1). Ma ·J'abbassamento fu causa di esaltazione. Come fu simile a Cristo nell'abbassamento cosi fu anche simile a Lui nell'esaltazione. Co– me il matematico, per aumentare sempre piu l'unita vi aggiunge molti zeri, cosi Dio, per esaltare sempre piu Maria SS. nel cielo, la rese umilissima sopra la terra (2). :Essa, come Cristo, e lodata da 1utte le lingue: dalla lingua umana (tutta la Chiesa), dalla lingua angelica e dalla lingua divina (3). Il culto e l'invocazione che la ·Chiesa rivolge a Maria son simili al culto e all'invocazione rivolti .a Cristo ( 4). (l) « Sed purgari voluit Maria secundum legem Moysis, sicut Chri– stus unigenitus eius et Dei Filius circumcidi. Sicut assumpsit Chri– stus similitudinem carnis peccati (Rom. 8, 3), imaginero homÚ:;.is pecca– toris sine peccato, ut serpens aeneus figuram habebat serpentis non ve– nenum, sicut Iacob assumpsit similitudinem Esau fratris sui non quali– tatem; sic et Maria, ut Christo esset similis, assumpsit imaginem mu– lieris peccatricis, ac si communi et naturali modo cuµi ceteris mulieribus concepisset ec peperisset )) (p. 509). (2) «Quoniam ad mensuram humilitatis in terra, datur gloria in coelo: Qui se humiliaverit, exaltabitur (Mt. 23, 12), ut eam Deus altissime su– blimaret in coelo, super omnem creaturam humillimam :Eecit in terra; si– cut arithmeticus, ut unitatem crescere faciat, in maximum numerum nul. litates addit, et quo plures nullitates addit, eo fit numerus maior altiorque, ita ut ad multa millia ascendat innumerasque miriades miriadum. Humili– tas autem in eo consistit ut existimet homo se nihil esse, nihil sibi attri– huat, nihil arroget, a Deo omnia recognoscat absque suis meútis: Quid ha– bes, horno, quod non accepisti? Qziod si accepisti, quid gloriaris quasi non acceperis (l Cor. 4, 7)? Ut igitur Deus Mariam altissime sublimaret in coelo, voluit eam efficere humillimam in terra; ut, sicut Christo simil– lima in humilitate, ita simillima foret in gloria. De Christi autem gloria post humilitatém Paulus ait: Propter quod et Deus exaltavit illmn (Phi l. .2, 9), etc. >> (p. 279). (3) « Etiam Virgo Beatissima laudata reperitur lingua tum humana, a tota etiam universali Ecclesia, lingua angelica et lingua divina; quo– niam est ipsa similis Christo, sicut luna soli, sicut Eva Adamo, et Chri– stus similis ei sicut filius amantissimae matri. Sicut igitur similes sunt Christus horno et Virgo Deipara natura, gratia, virtute, dignitate et gloria; ita similibus laudibus exornantur apud Deum et homines in coelo et in terra >> (p. 376). (4) << Virginem hanc Beatissimam, Sanctorum omnium coronam, cultu piissimo semper venerata fuit sancta mater Ecclesia, eamque fu!!is precibus magna cum devotione in· necessitatibus suis post Christum in– vocavit. Quoniam autem Maria similis Christo est, sicut Eva Adamo,

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