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50 mente col pens1ero )). In Lei soltanto, a differenza di tutte le altre donne, la dignita deriva da Dio solo (1). Nel 'discorso pel Sabato della terza domenica di Quaresima, spiegando il Vangelo della donna adultera coita in flagrante, os– serva che per un tale delitto, nella legge di Móse, v'era la lapi– dazione. Questa gravissima pena ci dice quanto dispiaccia a Dio la Iussuria, e quanto gli piaccia - per ragione dell'opposto - 1a purezza. Per questo - egli dice · la Vergine SS. piacque tanto a Dio, perche « fu vergine purissima di mente e di corpo )). Anche altre vergíni · egli psserva . vengono commemorate dalla S. Scrit– tura. Nessuna pero e cosi illihata come Maria. « Tutto cio che. di perfetto e di virtuoso si riscontra in tutte le sante Donne men– zionate nella S. Scrittura, e da attribuirsi alla SS. Vergine, senza (1) « Fecit mihi magna qni potens est et sanctum nomen eius. Ma. gnitudinis suae Virgo tres veluti causas et fontes proponit: Dei poten• tiam, Dei sanctitatem et Dei misericordiam, Magnum Humen est quod magnos hahet fontes, magnum mare in quod influunt magna flumina, magnum lumen a magno luminari. Unus sol totum illuminat mundum, coelum undequaque universum. Quid si tres essent soles unico hoc mul– tis multisque partihus maiores? Dei potentia quam magna est? Im– mensa et infinita est sicut ipse Deus. Dei misericordia quam magna est? lmmensa et infinita est sicut ipsa Deitas. Quam magnum igitur Humen Maria ex tribus hisce fontihus! Quam magnum mare ex tribus hisce fluminihus ! Sed magnitudinem suam Virgo in tres partes veluti distinguit, dum tres statuit partes ac veluti tria principia: Dei potentiam, sanctitatem et misericordiam. Et revera triplex est in Virgine magnitudo; prima est dignitatis et auctoritatis a divina potentia, secunda est sanctitatis et gratiae coram Deo a divina sanctitaté, tertia est pietatis, henignitatis et cleínentiae a divina misericordia .et bonitate. Quam magna est dignitas et auctoritas Mariae? Ineffahilis est, incomprehensihilis est; eam nec lingua verbis assequi, nec mens cogitatione capere potest. Dignitas enim in muliere vel a propria virtute oritur, vel a paren– tibus, vel a marito, vel tandem a filiis. In una tantum muliere reperinms dignitatem a solo Deo; nam prima mulier Eva a Deo condita et formata fuit in adiutorium hominis (Gen. 2, 18). Aliquando .etiam a fratribus reperimus in muliere dighitatem, ut' in Maria prophetissa, quae prín– ceps erat omnium mulierum Israelitarum, quoniam soror erat Moysis imperatoris et Aaronis summi pontificis Hebraeorum (Ex. 15, 20). No– hiles autem ac dignitate praecellentes ex propría virtute mulieres pau– cae sunt. Reperiuntur tamen; nam talis fuit Iudith, patrato in Holo– phernem facinore (Idh. 13, • sqq.), .multaeque aliae laudantur vel a fortitudine animi, vel a prudentia, vel a castitate et pudicitia )> (p. 292 s.).

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