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38 ogni pienezza di grazia e di celesti ricchezze (1). La doto c10e :m modo conveniente a Lui ed a Lei. « Si richiede infatti • egli os– serva - una grande dote per dare una donna in isposa a un gran principe )). Si immagini percio quale ricchissima dote dovette da– re Iddio a Maria! « Lo Spirito Santo - afferma il nostro insigne Oratore e Teologo • venne dato in dote a Maria con tutta la pie– nezza deHa grazia e dej doni, af:finche fosse dJegna Sposa dell'Al– tissimo Dio onnipotente. Dai Poeti la luna vien detta sposa del sole, ma esso stesso l'ha dotata )) (2). S. Lorenzo da Brindisi quindi ha messo in bel rilievo, come pochi anche fra i moderni mariologi, il princip:i.o cosi fondamen– tale della· convenienza. Di fatto poi - come vedremo nella esposi– zione sistematica della sua Mariología, egli si e servito di esso per provare e illustrare le varie conclusioni teologiche relative ai va– ri privilegi della Madre di Dio (per es. l'Immacolata, l' Assunta, l'immunita da qualsiasi peccato attuale, la pienezza di grazia ecc.). Cosi, per es., per provare che la prima grazia ricevuta dalla Ver– gine fu maggiore della prima grazia degli Angeli, di quella dei Cheruhini e di quella dei Serafini, supremi spiriti e principi della (1) ce Mos erat antiquitus ut sine dote ducerentur uxores, ita ut non uxor viro, sed vir uxori dotem competentem dignamque daret. Adam sine dote accepit uxorem Evam, Isaac sine dote Rebeccam, quam po– tius ipse dotavit; sic J acob duxit Rachelem, serviens pro ea septem annis. David, Sauli regi offerenti ipsi filiam suam Michol in uxorem, respondit se pauperem esse; dicere volens quod non poteran fi.liam regis dotare. Saul autem pro dote centum praeputia · Philistaeorum quaesivit. Vir igitur antiquitus dotabat uxorem. Sic Deus, volens Mariam sibi in sponsam matrimonio copulare, dotavit eam omni plenitudine gratiae et divitiarum coelestium )) (p. 90 s.). (2) ce Dum tractantur sponsalia agitur de dote; magna namque re– quiritur dos, ut sponsa magno principi desponsetur. Assuerus sine dote Esther ; J acob etiam sine dote accepit Rachelem, imo ipse potius eam quodammodo emit sihi in uxorem; Abraham mit– tens Eliezer, procuratorem domus suae, ad quaerendam uxo– rem filio suo in Mesopotamiam, nolebat eam sine dote esse, sed ipse eam ditissime dotabat; hinc dicitur quod omnia bona domini sui erant in manu Eliezer. O magnam dotem! Omnia bona sua obtulit Abra– ham in dotem sponsae unici fi.lii sui. Sic hodie, dum Gabriel ait: Spi– ritus Sanctzis superveniet... , et virtus Altissimi obumbrabit tibi, Spiritus Sanctus cum omni plenitudine gratiarum atque donorum datur Mariae in dotem, ut digna esset Sponsa Altissimi Dei omnipotentis. Poetis luna dicta est sponsa solis, sed ipse eam dotavit )) (p~ 126).
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