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224 rita - dice il Santo - e questa : queHa donna evangelica, piena di fede e ispirata dallo Spirito Sai:ito, a maggior gloria di Cristo esalto la Madre che l' aveva concepito, partorito, allattato, come heatissima per un Figlio cosi grande; Cristo poi dalla heatitudi"ne della dignita e felicita passa alla heatitudine della santita la quale puo essere comune a tutti ... ; da1la felicita temporale e mondana passa alla felicita spirituale e divina che, presso Dio, e la vera felicita; dalla heatitudine, per cosi dire, di fortuna, passa alla bea– titudine della virtu. E' certo somma dignita, somma gloria essere Madre di Dio; ma come nel mondo non sempre quelli che sono superiori in dignita lo sono anche in virtu e in santita; non sem– pre coloro che sono piu gloriosi e onorati presso gli uomini lo sono anche per cio stesso presso Dio, presso gli Angeli suoi, cosi neIIa Beatissima Vergine la maternita riguardava quasi la fortuna, mentre la santita riguardava la virtu la quale, quanto pin e per– fetta, tanto piu rende gli uomini grati e cari a Dio, di modo che se la Vergine ne fosse stata priva, non avrebbe conseguito !'eterna gloria del cielo )) ( 1). Non vi e dunque nulla che possa mínimamente compromet– tere la piena legittimita del culto tributato a Maria. (1) « Docet hoc loco Calvinus quod mulier haec Christi excellentiam extollere voluit non Mariae, quam forte non noverat. Bene, sed si Christi excellentiam extulit, quomodo reprehensa fuit? Quomodo Chri– stus negavit quod mulier alta voce praedicaverat? Quomodo haed sihi cohaerent? Num si praedicavit Cp.risti excellentiam, et postea adauxit, credendi sunt meliores Christo eredentes in Christum? 'Mentita est ini– quitas sibi (Ps. 26, 12). Haec autem est veritas, quod cum mulier haec evangelica, fide plena ei: Divino Spiritu afflata, in maiorem Christi laudem celebravit laudihus Matrem, quae eum concepit, peperitque et lactavit, tanquam tanto Fi– lio beatissimam; Christus transit a beatitudine dignitatis et felicitatis a.d heatitudinem sanctitatis, quae omnibus potest esse comunis. Sfout in Psalmo 143 legimus: Beatum dixerunt populum cui haec sunt, beatus populus cuius Dominus Deus eius (Cfr. 15)hehr.: Beatus populus cui sic, idest, cui sunt multa bona opesque, de quihus locutus fuerat, sed beatus populus cuius Dominus est Deus ipsius; transit a felicitate temporali et mundana ad spiritualem et divinam, quae apud Deum v9ra felicitas est; ita hoc loco Dominus transit a heatitudine, ut ita dicam, fortunae, ad heatitudinem virtutis. Smnma piune est dignitas Dei Matrem esse, sum– ma gloria; sed, sicut in mundo non qui praestantiores sunt dignitate sunt etiam praestantiores virtute, meliores sanctioresque, nec qui glorio– siores et honoratiores sunt apud homines, statim tales sunt apud Deum et

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