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218 gente, tra la quale vi erano tanti neniici di Cristo, non temette ne si vergogno di loda:re la Madre di Lui a gloria di Lui, ma alzo la voce ed eruppe nelle lodi divine. L'ardore della fede vinse l'i– stintivo pudore della donna, supero e bandi ogni timore, poiche la ca 1 rita ¡;'erfe,tt(IJ bandiscie il 'timare (I Jo. 4, 18). Si badi, in quarto luogo, allo sco,po di tale lode: l' onore e la gloria di Cristo. Ed infatti, per lodare Cristo, lodo la Madre, poi– che la lode della Madre ridondava in onore e a gloria del Figlio. Predicava beata la Madre perche aveva generato un tale e tanto Figlio. Lodando percio la Madre non detrasse nulla alla lode del Figlio, che anzi !'aumento. Cosi, quando si loda un'opera d'arte, si loda l'artista che l'ha prodotta. Lodando quindi Maria, si loda Dio stesso, Cristo stesso, Creatore di tutte le cose (1). (1) « Loquente eo ad turbas, extollens vocem quaei/Jam 7!1-ulier de turba dixit ei: Beatus venter qui te portavit, et ubera qzwe suxisti. Hic autem praeter materiam ipsam laudis huius plura consideranda nobis se exhibent: tempus laudis huius, locus, modus et scopus. Tempus est, loquente eo ad turbas; dum: Christus verbum Dei prae• dicaret. Quare importune mulier haec interrupisse et interturbasse visa est concionem; et tamen Christus non aegre tulit, boni ·aequique consu– luit; imo gravissimis etiam verbis auxit, dicens: Quinimo, beati qui au– diunt verbum Dei, et custodiunt illud (Ibid. 11, 28). Non ergo, ut nugan– tur haeretici [Cf. Calvinum, Harm. Evang. Le. cp. 11, t. 6; Lutherum, In Post. maiori in Dom. 3 Quadrag.], Verbum Dei prohibet laudes Sanc– torum, maxime vero Virginis Deiparae, quae Regina Sanctorum omnium est, quin etiam promovet laudes et venerationem eius; ex concione nam– que Christi sancta haec mulier occasionem sumpsit laudandi Virginem Matrero. Dum alía vice concionaretur, Dominus moleste tulit quod qui– dam concionem interturbavit, dicens quod Mater ipsius foris ·staret cum fratribus quaerens ipsum; unde respondit: Quae est mater mea? ... Qui– cumque .... fecerit voluntatem Patris mei, etc. (Mt. 12 48, 50~. Duriuscule locutus visus est Dominus internuncio illi, qui existimabat a. Christo Ma– tri honorem deberi, sicut a Salomone Bethsabee tanquam verae matri (Cf. 3 Rg. 2, 19 sqq.); sed Christus docere voluit praeferendum honorem Patris honori Matris, et ne existimaret vulgus se filium esse Matris suae sicut quivis alius horno, non autem ipsius esse et Dominum et Creato- 1·em tanquam verum Deum. Itemque docere voluit Matris dignitatem non in eo tantum consistei·e quod mater ipsius carne esset, verum etiam quod spiritu et soror et mater. Hodie autem sanctam hanc mulierem non increpat, non dure susci– pit, sed gratiose; non improbavit dictum ipsius, sed comprobavit et auxit, licet generali sententia, ne videretur carnis affectu tactus eam laudibus celebrasse.

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