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19 Nell'esordio del terzo discorso sopra l 'lmmacolata Conce- 11:ione, asserisce che la maternita divina e veramente la somma dignita di Maria, ed in essa 1Íoi troviamo lo scopo e il fine per cui Maria fu creata da Dio e venne al mondo, ossia, la sua ragi'One di essere, la sua singolare missione (1). E condude asserendo che, avendo dichiarato la Scrittura l 'altissimo fine a cui venne desti– nata Maria, essa lascia che noi stessi ne intendiamo la sua inef– fabile ed incomprensibile dignita (2). · Parimenti, nell'esordio del nono discorso sul saluto dell'An– gelo, commentando le parole di S. Elisahetta « benedictus fructus ventrís tui )) (Le. 1, 42-43), rileva come ivi venga espressa la maternita divina, e come essa costituisca la singolare e principale lode di Maria. Questa Jode di Maria • egli dice con accento vigo– roso - e unica, come ,unico e. il sole tra i pianeti, come unico e l'oro tra i metalli, come unico e l'uomo tra gli animali, come un1- laudmn ipsius; ah hac radice. rami, flores, folia, fructus laudum natu– rae, gratiae et gloriae singularisque excellentiae super omnes Sanctos, etiam Angelos )) (p. 455 s.). (1) « Celebrans hodie sancta mater Ecclesia solemne festum im– rnaculatae conceptionis Deiparae Virginis, legit Evangelium, in quo agitur de nativitate Christi, ubi de Sanctissima Virgine nihil aliud dici• tur nisi quod foerit Mater et Genitrix Christi: Virum Mariae, de qua natus est lesus, qui vocatur Christus. Haec autem summa est Mariae di– gnitas quod sit Mater Dei, Theotócos. Proponitur scopus et finis, ad quid creata sit a Deo Maria, ad quid nata in mundo: ut esset Mater Christi, Mater Dei viví et veri, ut esset dignum habitaculum Dei in– carnati, humanati )) (p. 438).. (2) « Mulieris formationem Divina Scriptura vocat aedificationem: Tnlit unam de costis eius... et aedificavit... eam in mulierem [Gn. 2, 21-22. Vulg.: Et aedificavit... costam in mulierem], ut insinuet quod ad hoc formata fuit mulier, ut esset primum habitaculum hominis concepti et nati formatique in utero; uterus enim mulieris prima est domus et habitatio hominis, ubi novem mensibus habitat. Haec autem mulier for– mata foit, ut esset dignum aptumque habitaculum Dei humanati. « Proponitur nobis finis altissimus, ad quem ordinata et praedesti– nata foi.t Maria. Alta prophetia p1·ofecto haec est hodierni Evangelii, quae ut ineffabilem incomprehensibilenique dignitatem et nobilitatem Mariae mirabili modo declaret, silentio id facit, sciens quod nullo mo– do explicad potest. Sed, altissimo fine proposito, rem ·nostro iudicio relinquit expendendam, ut iudicemus ipsi qualis formata fuerit manu omnipotentis Dei Maria, ut digna esset Dei Sponsa et Mater Unigeniti Filii Dei )> (p. 439).

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