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205 terza ragione di speciale venerazione va ricercata nella singolare beatitudine e gloria di cui gode la Vergine SS. in cielo, essendo Essa la piu vicina a Dio )) ( 1). Con ragione percio il nostro Santo inveisce contro l'Impera• tore Costantino Copronimo il quale « aveva emanato una legge che proibiva di venerare la: Vergine SS. come Madre di Dio, perche dopo aver dato alla luce Cristo Ella non fu piu diversa dalle altre donne. E paragonava stoltissimamente la Vergine alla borsa la quale, quando e piena d'oro, vale molto, ma quando l'oro non v'e piu, non vale nulla ... O vero Cop,ronimo - esclama il Santo - ossia stercorario1 ... Ci dica quest'uomo stol'tissímo: e forse da ono– rarsi la regina soltanto nel tempo in cui e incinta del prindpe ere– ,ditarío? E dopo che l 'ha dato alla luce non sara piu degna di onore ?)) E aggiunge rilevando come l'Arcangelo Gabriele l'aveva venerata prima ancora che avesse concepito il Figlio di Dio, per• che era gia piena di grazia. Dopo poi che ebbe concepiito Cristo, la grazia e la benedizione crebbero ( 2). (1) « Ex autem consideratione tantae beatitudinis in Virgine exci– tandus in noJ:iis est duplex affectus. Alter quidem reverentiae: nam, cum rex in regno summo sit dignus honore, illi sunt honorabiliores qui regí sunt viciniores, maxime vero omnium fi.lii, uxor, mater. Quanto ergo ho– nore digna est Virgo haec Beatissima, quae Summo Regi Deo adeo co– niuncta est? Alter autem affectus devot:ionis et fiduciae in eam est >> (p. 320). (2) « Etiam post partum Unigeniti Filii Dei Virgo Sanctissima ínter mulieres benedicta permansit. Et non sicut Constantinus Copronymus, impius imperator, Leonis Isaurici filius, viperae genimen, ex mala ra– dice malum germen, mali corvi malum ovum, somniavit. Horno enim hic perditissimus et stultissimus, nomine christianus, sed mente iudaeus, fide ethnicus, legem sancivit ne quis Deiparam Virginem tanquam Dei Matrem veneraretur; quoniam, aiebat, postquam enixa Christum fuit, nihil a ceteris mulieribus differebat, eamque stolide et ineptissime qui– dem crumenae comparabat, quae auro plena, multum valet, auro autem effuso, nihil [ Cf. Cedren. Compend. Hist. an. mundi 6230 (P. G. 121, 803)]. O inane phantasma et audacem blasphemiam hominis vere impii, vere copronomi, stercorarii! Nain dum. sacri baptismatis unda perfuude– retur, stercus excrevisse dicitu1·, et inde foedissimum Copronymi cogno– men accepisse [Cf. Theophan. Chronogr. A. C. 711 (P. G. 108, 334)]. Sed dicat horno insipientíssimus; num regin.a quae ex viro suo rege fi. lium concepit, regni principem et heredem, eo tantum tempore hono• randa est quo tempore principem in utero gestat; cum autem illum ef. fuderit ac in. lucem ediderit, nullo penitus honore digna erit?
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