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204 Le ragioni di questo culto vanno ricercate nella maternita di~ vina e nei singolari privilegi di grazia e di gloria che, in vista di essa, hanno adornato Maria. ce Se sono da onorarsi e da adorarsi i Santi di Dio, come veri servi, amici, figli di Dio, quanto piu deve onorarsi e adorarsi la Madre di Dio? )) ( 1). - Altra ragione di ve– nerazione sono le << molte e massime grazie di cui Iddio ha voluto riempire la vergine Madre di Dio)). Egli fece cio << affinche fosse degnissima d'ogni onore e d'ogni lode )) (2). Quanto e piu grande la dignita di una persona, tanto piu grande e la venerazione che le e dovuta. Dopo Cristo, la cui dignita e somma, viene Maria, e percio << e degnissima di ogni onore e di ogni gloria )) ( 3). Una (1) « Si igitur Sancti Dei houorandi adorandique sunt tamquam ve-– ri servi, amici, filii Dei, quanto magis Mater Dei? )) (p. 324). (2) « Voluit Deus multis maximisque gratiis Virginem Deiparam replere, ut esset omni honore et omni laude dignissima )) (p. 145). (3) « Paulus ait quod soli Deo debetur honor et gloria (I Tim. 1~ 17), ita sane, summus honor summaque adoratio et reverentia; alioquin honor nonnisi Deo tribuitur et imaginibus Dei; viris principibus, viris– sapientibus et viris praestanti sanctitate praeditis. Príncipes autem ve• luti imagines et umhrae sunt Summi Regís Dei, divinaeque dignitatis et auctoritatis; viri sapientes imagines sunt divinae sapientiae; et viri sane• ti imagines divinae bonitatis et sanctitatis. Quo major autem est in homine sive auctoritas dignitasque, sive sa– pientia et scientia, sive bonitas et sanctitas; eo pulcrior est imago Dei eoque spectabilior; et ita quo maioris dignitatis et auctoritatis sunt prín– cipes, eo magis honorantur. Ita, et qui sapientiae et scientiae titulo ho– norantur, quo maiori et praestantiori sunt sapientia, eo sunt maiori ho– nore digniores. Ita etiam de sanctitate et virtute censendum, qui in vir– tutum ornamentis praestantiores et maioris sunt meriti, iis maiores de• bentur honores. Et hae quidem res, quibus debetur honor, aliquando separatae sunt in hominibus, ut in Assuero quidem fuit tantum auctoritas et dignitas regia; in Achitophele sapientia atque prudentia (Cf. 2 Rg. 16, 20-23; 17, 1 sqq.); in Elia, in Ieremia, in Ioanne Baptista sanctitas. Aliquando simul iunctae, ut in Salomone dignitas regia et sapientia; in David [Ms. bis habet: David] auctoritas regis, sapientia per spiritum prophetiae et sanctitas vitae. Omnes autem simul iunctae cum excellenti praestantia conspicuae fuerunt in Moyse, in quo fuit triplex potestas; regia,· ponti– ficia et divina ad miracula facienda, multiplex scientia et sapientia tum humanitus aquisita tum divinitus infusa, et praestantissima sanctitas. Sed maxime omnium in Christo summa dignitas, infinita sapientia, im– mensa bonitas. Post Christum autem maxime omnium in Virgine Maria; sic igitur ipsa, tanquam maxime omnium in universo post Christum praestantissima, est omni honore et omni laude dignissima )). (p. 145).

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