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203 l. - Culto di venerazione II primo atto di culto - secondo il Santo - e la venerazione. II Santo concede che nella S. Scrittura non e comandata la venerazione della Madonna. Ma da cio non ne segue nulla contro il culto di venerazione che le e dovuto. Il motivo per cui un tale culto non viene comandato e ovvio: perche non era necessario co– mandarlo. Posto ch'Ella e vera Madre di Dio, ne segue immedia– tamente che debba venerarsi. Anche il culto di Cristo - osserva il Santo - nella S. Scrittura non viene comandato. Dice pero la Scrittura che Cristo e vero Figlio di Dio. II culto segue spontaneo. Cosi il cieco nato, non appena conobbe che Cristo il quale l' aveva guarito era FjgJio di Dio, l'adoro (lo. 9', 35-38). Altrettanto si deve dire di Maria. « Quale re - si chiede il Santo - comanda ai suoi sudditi o ai. su.oi popolani di onorare la regina madre o la sposa? )) - « Quanto dunque sono stolti i settari Novatori - conclude il Santo - quando dicono che si fa ingiuria a Cristo allorche viene onorata la Madre di Lui ! Un príncipe saggio potra forse soppor– tare molestamente che venga onorata, per ragione di Lui, la re– ·gina? >> (1). fuit, tandem suppliciter eam invocando tanquam matrem misericordiae singularcmque humani generis adiutricem, patronam Ecclesiae et me– diatricem inter Christum et homines >> (p. 250 s.). (1) « Ostendit autem is titulus quis honor, quaeque- reverentia tan– taé' [Ms.: Tanti] maiestati debeatur. Ad hoc. enim Divina Scriptura ostendit tantum veritatem huius dignitatis, non praecipit honorem aut venerationem; sicut etiam ostendit Christum esse verum Filium Dei, cre– dendumque id esse; non tamen praecipit ·adorandum. Quid ergo? Ado– randus minime est? Imo summa pietate adorandus et colendus. Cur igi– tur non praecipitur? Quia opus non est, nam ex primo statim sequitur se– cundum; ipsa enim natura docet principem honorandum esse statim ut cognoscitur. Sic caecus natus, illuminatus a Christo, statim ut Filium Dei agnovit, adoravit (Cf. lo. 9, 35-381). Sic non foit opus praecipere ve– ris fidelibus, ut veram dignamque Christi Matrem honorarent. Quis •enim rex fidelibus suis subditis et popularibus praecipit, ut reginam ma– trem vel coniugem honorent? Aut quis sapiens timere potest ne regem offendat, si, ut par est, reginam honoret? Quam stulti igitur sunt Nova– tores sectarii, qui iniuriam Christi fieri dicunt, cmn Mater ipsius causa reginae exhibeatur honor? >l (p. 308). ·

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