BCCCAP00000000000000000000818

201 Si deve dunque a Maria un culto e un culto superiore a quello dovuto agli altri Santi, detto di ipe!rdulia, del tutto diverso percio dal culto di latria dovuto a Dio solo. Gli eretici - continua il Santo -·- se la ridono di questa di– stinzione teofogica, ritenendola un 'invenzione umana, un' auten~ tica scappatoia. Ma e di loro - dice il Santo - che conviene ri– dere, poiche antichissimi Teologi, lmninari della Chiesa mai ab– bastanza lodati, conobbero una tale distinzione. E ciia S. Beda, i1 Dall\asceno, i Padri del Sínodo Niceno, S. Agostino (1). Ma anche infinite distaritium. Scala, quam vidit J acob, coniungebat coelu~ ram (Gn. 28, 10-13), inter quae magna distantia est; sed iñcaiii~– niunxit Deum et hominem; Deus autem infinitis partibus m:tíi'Un . mior homine est quam coelum terra. Item etiam propter in4J~)¡í sibilis comprehensionem, nam comprehendit suo gremio ~u.~#f;1¡b pere non possunt (Cf. 2 Par. 6, 18); et. tandem propter d1vm'j);1;-ii matum perfectam communicationem. Magnum miraculum, ~<fi,'t maius comprehensio, veluti si circulus intra centrum compr~,'-:."' coelum totum intra terram, mundus totus in pugillo hominis; S'e: mum cÓmmunicatio, qua Deus factus est verus horno, et holrl Deus; Christus perfectus Deus et perfectus horno, horno perfectu ra, perfectus gratia, perfectus gloria, perfectus omni Divinitatis dine. Sicut autem propter divinam reverentiam summo in honore ""·"~...- tur sacratissimae reliquiae, maxime quae Christi divino contactu conse– cratae sunt, ut crux, spinea corona, praesepium et sepulcrum Christi; ita etiam Virgo Sanctissima hunc meretur honorem; Christum enim Do– minum non solum tetigit, sed concepit, portavit, peperit, lactavit, edu– cavit. Si honorati sunt príncipes propter dignitatem, huius summa digni• tas est, quoniam Sponsa et Mater Dei; si Prophetae propter divinam. sanctitatem, huius summa est sanctitas: Ave, gratia plena (Le. 1, 28); si Angeli propter coelestem gloriam, huius gloria summa est, supra glo– riam omnium Angelorum in coelo, ita ut omnes Angeli tanquam regi– nam et dominam honorent, venerentur, adorent in coelo, imo etiam ah initio suae creationis una cum Christo venerati sunt et adorarunt >> (p. 325 s.). (1) << Rident ipsi, merito deridendi, theologicam hanc distinctionem tanquam humanum commentum [Cf. Lutherum, Postil. in Epiph. Do. mini; Comment. in Dt. 6, 13], cum tamen antiquissimi theologi, prae– clara ac riunquam satis laudata Ecclesiae lumina, eam agnoverunt: Be– da, in Lucam cap. 4, [Vr. 8 (P. L. 92, 368)], Damascenus, Apolog.. cap. 3 [ Orat. 3 De lnwg. n. 27, sqq. (P. G. 94, 358 sqq.)], Basilius ad Amphi– loch. cap. 18 [ Nn. 45-46 (P. G. 32, 38)]. Agnoverunt Patres Nicaenae Synodus act. 7 [2 Synod. Nic. Ms.: habet: Act. 3]; agnovit et docuit singulariter Augustinus, lib. 20 Contra Fazist. cap. 2 [P. L. 42, 369; et

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz