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18 _Questo stesso pensiero viene espresso anche altrove, in modo pm sintetico, ma non meno efficace. Cosi nel quinto discorso sull'Immacolata Concezione, commentando lo stesso brano evan-– gelico, dice: « La santa chiesa legge questo brano evangelico in cui si contiene unicamente la lode che Maria e Madre di Cristo : • « Sposo (Giuseppe) di Maria, dalla quale. e nato Gesu, che si chiama il Cristo)); perche questa lode e sufficiente, da se sola, a dirci tutta la grandezza di Lei. Essa infatti abbraccia tutte le wdi di Mania, come l'unita tutte le specie di numeri, ed esprime che Ella fu predestinata e nacque al mondo per essere Madre di Dio. E questo, se ben s'intende, dice tutto )) (1). E piu in giu asserisce– che dalla dignita di Cristo noi possiamo conoscere la dignita di Maria, ed e « da questo principio che noi dobbíamo tirare le con– clusioni di tutte le altre lodi élJ. Lei: da questa radice, come da propria fonte, salgono su i rami, le foglíe e i frutti delle sue Iodi di natura, di grazia e di gloria, che la elevano al disopra di tutti i Santi ed anche di tutti gli Angeli )) (2). habemus nisi quod ipsa sit vera et naturalis Mater Christi: De qua natus est lesus, qui vocatur Christus. Et quidem haec prima est et summa dignitas Virginis Gloriosae, ex qua omnis eius gloria honorque depen– det. Sicut enim in qualibet scientia statuitm primum aliquod principium et axioma, ex quo omnes fere illius scientiae conclusiones educuntur, et comprobantur, uti in theologia quod Deus sit primum ens, in natu– rali philosophia quod natura est principium motus, in morali quod bo– num est faciendum et fugiendum malum; ita in hodierno Evangelio statuitur hoc primum principium nobilitatis et dignitatis Mariae, quod ipsa sit vere Theotócos, naturalis, vera et propria Mater viví et veri Dei, Unigeniti Filii summi Patris, ex quo principio concluditur quod ipsa sit Sponsa Altissimi, quod sit Domina Angelorum, Regina Sancto– rum omnium, Imperatrix totius universi, etc. Ex hoc autem eodem prin– cipio educenda nobis est hodie conclusio haec, quod ipsa fuerit semper sanctissima, semper gratia plena, absque omni macula peccati, quod sine originali peccato concepta sit >> (Mariale, p. 479). (1) « Legit sancta Ecclesia hoc Evangelium, in quo vel sola haec · laus Beatae Virginis continetur quod sit Mater Christi: Virum Mariae, de qua natus est Iesus, qui vocatur Christus, quia haec sola sufficit. Haec enim, sicut unitas suo simplicissimo sinu omnium numerorum spe– cies, veluti thesauro complectitur omnes Beatae Virginis laudes, quod praedestinata fuerit a Deo nataque in mundo, ut Dei Mater esset. Id so– lum, si intelligatur, su:fficit >> (p. 455). (2) « Quare a dignitate Christi petenda et intelligenda nobis est di– gnitas Mariae, et ah hoc principio eliciendae conclusiones ceterarum
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