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196 Si propone quindi l' obiezione di Calvino, o meglio - dice il Santo - di Caino, << nemico dei Santi come Caino era stato ne· mico e uccisore di Abele )> ( Gen. 4, 8). I santi - dice l'eretico - non sono da onorarsi, poiche vi e un doppio onore soltanto : quello religioso, dovuto a Dio, e quello ávilei, dovuto ai principi, ai parenti, ai maestri e a coloro che sono illustr:i. per dignita, sa– pienza, erudizione o virtu. Orbene, ai Santi non puo esser tribu– tata la prima specie di onore, perche e dovuto a Dio solo; e nep– pure la seconda specie di onore, perche non sono pin qui con noi. Ne segue percío che i Santi non debbano essere onorati ( Commeint. in Act. Apost., cap. 10, 25, vol. 6). « Cosi - conclud'e il Santo - quest'ottimo e sapientissimo maestro in Israele, dotto in quella stessa guisa che giusto, ossia, all' apparenza soltanto. Egli nega qualsiasi onore ai Santi e insieme ad essi anche alla V ergine Ma– dre di Dio>> (1). Ma l'obiezione e ben presto sciolta. << Donde ha conosciuto Calvino - si chiede argutamente il Santo - che vi e soltanto una doppia specie di onore? Leggiamo infatti che anche Dio onora i suoi servi: Chi mi fara da ministro, sara onorato dal Padre mio che e nei cieli (Io. 12, 26). Con quale onore? Con quello, reli– gioso o con quello civile? Evidentemente, con n~ssuno dei due. Sed verum est quod Christus semper inter duos latrones medius consistit; veritas semper in medio posita est inter extrema, sicut et vir– tus. Sicut de Deo Hebraei credunt quod sit tantum unus, Gentiles quod sint piures, Christiani quod sit unus et trinus; de Christo haeretici, hi quidem quod sit purus horno non Deus, alii quod sit purus Deus non horno, Catholici quod sit Deus et horno; de Virgine, hi quidem quod virgo sit non vera mater, illi quidem vera mater sit non virgo, Catholici quod sit mater et virgo; ita etiam de honore qui debetur ei. Illi quod debetur ei omnis honor sicut Deo [Ms.: Dei], hi autem quod nullus pe• nitus debetur honor. Veritas consistit in medio >> (p. 321 s.). (1) « Calvinus sive potius Cainus, inimicus Sanctorum sicut Cain Abelis persecutor et occisor (Cf. Gn. 4, 8), ait « non esse ullo modo ho– norandos Sanctos, quoniam duplex tantum est honor; alter religionis, qui soli Deo debetur, alter vero civilis, qui debetur principibus, paren– tibus, praeceptoribus virisque dignitate, sapientia, eruditione aut vir– tute aliqua insignibus in republica. Sanctis non potest dari primus ho– nor, quoniani soli Deo debetur, nec honor civilis et politicus, quia non conversantur hic nobiscum >> (Comment. in Act. Apost. cp. 10, 25, vol. 6). Ita optimus hic et sapientissimus magíster in Israel; sed ita doctus, ut iustus putative; omnem negat honorem Sanctis et una cum eis Dei– parae etiam Virgini >> (p. 322).

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