BCCCAP00000000000000000000818

176 Ammettono un tale voto S. Anselmo, S. Bernardo, S. Ago• stino, S. Gregorio Nazianzeno e tutti i teologi (1). Rispondendo alla sua domanda, l' Angelo la rassicuro dicen– dole che « avrebbe concepito e partorito senza detrimento della verginita )) ( 2). II voto di verginita fu emesso, evidentemente, prima del ma– trimonio con S. Giuseppe. Adduce in:fine una ragione di convenienza ispirata ad un te• sto di Lattanzio Firmiano (nel Libro IV De Sapi,entia). ce II Signore Non possum cognoscere virum, veluti si abstemius dicat: Non bibo v1- :num. Nec loquitur de naturali impotentia, qualis ,est in ,puellis in prae– matura aetate ante pubertatem, sed de morali, qua dicimus non posse 'facere quod non licet; nam quod spectat ad naturalem potentiam, iam erat nuhilis, imo iam nupta, iam desponsata viro. Nec loquitur de mo– rnli impotentia ex praecepto legis, secundum quam dicitur quod fo. <laeus non poterat adorare idola (Dt. 6, 14 et alihi), ducere uxorem gen– tilem (Cf. Dt. 7, 3; I Esr. 9, 12 et alibi), manducare carnes porcinas (Cf. Nm. 11, 7) et alia id genus, nam in lege nullum reperitur servandae virginitatis praeceptum; sed impotentia haec voto. Sicut Nazaraeus, emisso voto, non poterat bihere vinum (Cf. Nm. 6, 3), sicut nunc Car– tusianus dicit non posse comedere [Ms.: Comede] carnem [Cf. Dionys. Cartus. Tom. 38, pag. 415, Lit. AJ, Franciscanus non posse percipere et contrectare pecuniam [ Cf. Regul. Franc. cpp. 4 et 6]; quod mona– ,chus non potest ducere uxorem, utique propter solemne castitatis vo– tum; ita Virgo ait se non posse cognoscere virum. Sic manifeste osten– <lit se virginem esse sanctam corpore et spiritu >> (p. 137 s.). (1) << Sic Sancti Patres uno ore affirmant Virginem Deiparam Vir– ginitatis votum emisisse, suamque perpetuam virginitatem Deo conse– crasse; ita Anselmus [De Humanitate Christi, circa principium (P. L. 158, 217)], ita Bernardus [Homil. 4, super Missus est n. 3 (P. L. 183, 750)], ita Augustinus, De Sancta Virginitate [ Cp. 4 (P. L. 40, 398)], ita Gregorius Nazianzenus [Orat. In Theophania n. 13 (P. G. 36, 671) et alibi, in quibus tamen locis nonnisi implicite de voto loquitur] , ita om• nes theologi >> (p. 138). (2) ce Si nupserat more aliarum puellarum ut viri frueretur ample– xibus et mater fieret, quid est quod nuncianti Angelo quod conceptura ac paritura filium erat, respondit: Quomodo fiet istud quoniam virmn non cognosco? (Le. 1, 34). Quomodo respondet Angelus ipsam ahsquc virginitatis iactura concepturam parituramque: Spiritus Sanctus super– veniet in te, et virtus Altissimi obumbrabit tibi; quod enim ex te na– ,5cetnr, sive ut graece est, generabitur sanctum, idest, summa cum puri– tate, vocabitur Filius Dei? (Ibid. 1, 35) (p. 138).

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz