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174 l. GLI ERRORI. • Fa un rapido accenno ai noti errori di Cerinto, di Ebione, di Gioviniano, di Elvídfo (1), di Calvino, ecc. (2). 2. LE PROVE. - Le desume sia dal Vecchio che dal Nuovo Testamento. Dal Vecchio Testamento. Egli ritiene che il primo annunzio del miracolo di una Vergine-Madre sía contenuto nel cosidetto Protovangelo (Gen. 3, 15). << In questa profezia, infatti - cosi ragiona il Santo - il Cristo vien detto figlio della donna : e cio senza che venga fatta la minima menzione dell'uomo )) (3). Un'altra prova la desume dal celebre oracolo d'Isaia (7, 14): « Ecco che una Vergine concepira e dara alla luce un figlio ... )). Se Ella e Vergine - si chiede il Santo - come puo essere Madre? E se e Madre, come puo essere Vergine? Isaia predice questo grande prodigio. Ella fu l'uno e l'altro: Vergine e Madre (4). Sem• pre, nella S. Scrittura, la voce alma significa Vergine. (1) « Cerinthiani et Ehionitae matrem faciunt, sed corruptam, ex Ioseph gravidam, virginitatem ei impie adimentes, quam etiam Iovi– nianus in partu et Helvidianus post partum adimere ausi sunt, satanico spiritu turgidi, in virginale Dei tahernaculum irruentes )) (p. 234). (2) ce Calvinus ait ce Virginem nupsisse more alia1·um puellarum, alioquin lusisset maritum, et sanctum matrimonii foedus, non sine Dei ludibrio, sprevisset, fuissetque magna perfidia reprehensione digna )) [Harm. Evang. Le. 1, 34, vol. 6, 12]. Magnus zelator sancti coniugii Calvinus, sed ut sacrum coelihatum evertat, ut virginitatis cultum radi– citus evellat )) (p. 138). (3) ce Hae igitur sunt singulares laudes sanctissimi huius ventris: virginitas et fecunditas; quia etiam ah initio Deus ipse designavit, dum serpenti clixit: lnimicitias ponam inter te et mulierem, et inter semen tuum et semen illius; ipsum conteret caput tuum (Gn. 3, 15. Vulg. hahet: lpsa); uhi Christus filius clicitur mulieris, nulla penitus de viro facta mentione )) (p. 310). (4) ce Fecunclitas haec magno miraculo ornata est virginitatis inter– nae et externae Horihus; concepit enim et peperit semper manens vir– go corpore et mente purissima et integerrima. Hoc divinum mysterium Isaias expressit, clicens: Ecce Virgo concipiet et pariet filium (7, 14), hehraice: Ecce Virgo concipiens et pariens filium. Si virgo est viro in– cognita, virum nunquam experta, quomoclo concipit? Quomoclo parit? Et si parit filium, quomodo virgo est? Et tamen utrumque clicit: Ecce Virgo concipiens et pariens filium )) (p. 310).

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