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169 zione gloriosa o ancora dell'Ascensione di Cristo. «GH occhi del suo spirito · si domanda graziosamente il Santo - non furono forse piu puri di quelli di Mose e di Paolo, e anche di tutti gli Angeli e spi– riti celesti? ... )). Giudicata degna di compiere verso di Lui tutti gli uffici della matemita, non lo sarebbe stata anche, di vederlo co'me e iro se s'tesso? << In tal caso - aggiunge - sarebbe stata giu– dicata deg:na di ricevere da Dio un tesoro, ma non gia & contem– plarlo e di gioire della sua vista)). Il Santo, infine, ritiene che la Vergíne abbia fatto allusione a tale visione beatifica allorche, piena di Spirito Santo, disse: La nvia ani'ma els 1 uka nel S''ignore, mio Sal– vatore, e: Colui che e potente ha fmt:o in mfB gran&i cose ( 1). Oltre alla scienza beata, S. Lorenzo ammette, o almeno sup– pone, in Maria anche la scienza infusa fin dal primo istante della sua esistenza. Asserisce infatti che l' anima della Vergine, fin da quel primo istante, « come una pura co]omha fomita di ali d'a– quila, volava nel cielo, e col suo volo penetrava le piu grandi al– tezze dei cieli, volava sopra tutti gli angeHci cori, conducendo una (1) « loannes, cum in Evangelii sui initio aeternam Divinitatis lu– cero contemplatus foisset: In principio erat Verbum et Verbum erat apud Deum et Deus erat Verbwn; haec lux est: In ipso vita erat et vita erat lux hominwn (lo. 1, 1, 4); post lucero hanc nonnisi tenebraa reperit: Lux in tenebris lucet, et tenebrae eam no·n comprehenderunt, quia mundus eu,m non cognovit (lo. 1, 1, 4). Quare mundum ipsum te– nebras appellat. Talem se reputahat Maria ex perpetua divinitatis con– templatione ac forte etiam visione. Si enim Moysi [Cf. Nm. 12, 7-8; Ex. 19, 3,; 24, 10] et Paulo [Cf. 2 Cor. 12, 1-4. Cf. D. Thomam, 2ª 2ªe, q. 175, art. 3] datum fuit in prae– senti vita Deum videre, quanto magis de Virgine Deipara existimare hoc <lignum est, quod in Verbi incarnatione vel Christi gloriosa resur– rectione aut etiam ascensione, datum ei sit puro mentis oculo Deum vi– dere? An non multo puriores oculos, quibus incircumscriptum lumen videtur, et Moyse et Paulo et ipsis etiam Angelis, coelestibus beatisque spiritibus habuit Maria? Digna fuit Maria ut aeternum Dei Verbum conciperet, gestaret in utero, pareret mundo, lactaret uberibus, vera matris in eum officia exerceret; digna autem minime fuerit ut eum sicuti est (1 Io. 3, 2) aliquando videret? Digna ut acciperet a Deo in:6.nitum thesaurum, non autem ut videret aspectuque eius frueretur? Si cui Sanc– torum datum est in praesenti saeculo Deum videre, ego Deiparae Vir– gini, ob in:6.nitam Matris dignitatem paremque sanctitatem et purita– tem, datum esse non dubito, et ad hoc ipsam allusisse cum, Sancto Spi– ritu afflata repletaque, ait: Exultavit spiritus meus in Deo salutari meo, et: Quia fecit mihi magna qui p 1 otens est >>. (Le. 1, 47-49).
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