BCCCAP00000000000000000000818

167 L 'umilta di: Maria costituisce uno dei pin grandi spettacoli, uno spettacolo degno - per quanto e possibile - d1 Dio? poiche Dio stesso vi poso il suo sguardo, come asserisce la Vergine: Quia r,espexit humilitat'em <tn'Cillae s;uaie. Tre - dice S. Bernardo -– :sono i grandi miracoli.: l'Uomo-Dio, la Vergine e Madre, la fede e il cuore umano. Ma a questi - osserva S. Lorenzo - se ne puo .aggiungere anch~ un quarto: l'umilta esaltata. Questa non fu tro– vata ne in cielo, tra gli Angeli, ne nel paradiso terrestre, fra gli uomini, ma fu trovata in modo singolare in Maria. « Non so - -dice il Santo - se sia stato qualche volta veduto uno spettacolo :pin mirabile dell'umilta esaltata di Maria)) (1). tamen a Deo est sicut visio solis ab ipso sole, oritur vera sui cognitio ve– raque humilitas, nam res ex comparatione quam maxime cognoscuntur; ita, cum Virgo altissima Dei cognitione, ut ex hoc Cantico patet, prae– •dita esset, seipsam agnoscens, nihil sibi esse videbatur. Sicut enim qui post solis aspectum fixa acie oculos deflectat in terram, nihil nisi um– bras videt, ita accidebat in Virgine )) (p. 281 s.). (1) « Quia respexit humilitatem. Sicut respexit Dominus ad Abel et ad munera eius (Cf. Gn. 4, 4), respexit tanquam mirahile spectacu– lum et plane Deo, quantum fas est, dignum. Tria sunt, ut Divus Ber– nardus ait, miracula magna: Deus et horno, mater et Virgo, fides et cor humanum [Cf. Serm. 3 in Vig. Nativ. Domini, n. 7 (P. L. 183, 763)], .Sed his merito addi potest etiam quartum, nempe humilitas exaltata; neque enim in Angelis in coelo reperta fuit, nec in hominibus in para– diso. Mirahilis haec fuit in Abrahamo, in Moyse, in David; sed supra modum mirabilis in Virgine Beata, post Christum quidem: Respexit .humilitatem ancillae suae. Nescio an aliquando visum fuerit mirabilius spectaculum. . Mirahile spectaculum visum fuit Moysi quod arderet rubus et non -comhureretur (Cf. Ex. 3, 3); et merito quidem, nam si non erat ignis, quomodo ardehat? Si erat, quomodo non comburebat? Sicut autem pro• prium ignis est calefacere atque comburere; ita propium honoris et di– gnitatis suhlimis est animum hominis extollere et in sublime erige1·e. Et tamen ardebat rubus hic, et non comburebatur. Dicere poterat: Do– mine non est exaltatum cor meum, neque elati sunt oculi mei; neque ,ambulavi ,in magnis, neque in mirabilibus super me; sed... hu.milite,.- . sentiebam, neque exaltavi animam meam; sed cum Deo fuit sicut .ablac– ,tatus est s,uper matre sua (Ps. 130, 1-2,), quia nihil sibi fidit, sed a matre totus dependet. Ita plane Virgo Beata divinis favorihus honoribusque ac dignita• tibus super omnem creaturam exaltata, nihil in sublime elata fuit, nihil gloriabatu.r; sed Deo omnia accepta ferebat. Erat veluti divinorum honormn depositaria ac thesauraria. Ditissima cum esset, pauperrimam

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz