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166 Iddio proporziono il fondamento dell'umilta di Maria all'al– tezza dell'edificio che voleva elevare su di lei, un edificio che dó– veva .elevarsi non solo :fino al cielo, ma anche oltre gli Angeli (1). Questa insigne umi1ta di Maria appare con evidenza sia dalle parole che dai fatti. Appare dalle parole: Quia res¡;exit humili– tatem ancillae suae : parole da lei pronunziate dopo che era gia divenuta Madre di Dio, non prima (2). Appare dai fatti, poiche per prima saluto EJisabetta ( 3). Da due cose derivava questa somma umilta di Maria : dal– l'altissima cognizione ch'Ella aveva di .Dio e dalla vera cognizione ch'EHa aveva di se stessa ( 4). (1) « Egit in ea Dominus sicut sapiens architectus, qui, dum cogitat magnificentissimum templum aut regale palatium construere, iuxta men– suram altitudinis aedificii fodit alta atque. profunda fundamenta; quo altius aedificium, eo profundius fundamentum. Virgo Sanctissima domus Dei est: Sapientia aedificavit sibi domum (Prv. 9, 1), templum Divini– tatis; altitudo huius aedificii non usque ad coelum tantum ascensura erat, sed omnem etiam Angelorum altitudinem longe transgressura. Opus igitur fuit ·profundissimis, optimis solidissimisque fundamentis >> (p. 279). (2) « Quia respexit humilitatem ancillae. Haec verba dixit Virgo postquam Deo iam desponsata erat, iam Filium Dei (Ms.: Deo) conce– pe1·at, iam Mater Dei constituta. Ahigail ancillam Davidis se dixit, priusquam desponsaretur, uon postea (Cf. 1 Rg. 25, 41-42): Virgo et prius et postea: Ecce ancilla Domini... (Le. 1, 38). Quia respexit humi– litatem ancillae suae. Agar, ancilla Sarae, priusquam desponsata esset Ahraham, humilis erat; sed cum, iam uxor illius facta, advertisset se ex illo concepisse, iu superhiam elata, dominam suam contemnebat (Cf. Gn. 16, 4); at Virgo, cum i.am a Spiritu Sancto per Elisaheth declarnta esset Mater Uuigeniti Filii Dei, magis magisque se humiliat >> (p. 280 s.). (3) ce Prnestitit insignem humilitatem Virgo non tantum verhis, ve– rum etiam factis; siquidem, postquam ah Angelo aununtiata Verbum Dei concepit, vera 1 que Mater Dei effecta est, ahiit et visitavit Elisabeth, illamque prius salutavit (Cf. Le. 1, 39 sqq.) >> (p. 280 s.). (4) e< Si cut quo maius est corpus lumini oppositum, eo maiorem e:fficit umhram; ita., cum Virgo maxima esset apud Deum, maximae etiam humilitatis erat. Et sicut humanum corpus quo magis solí exposi– tum est, eo fit nigrius, cum tameu solis radii candidissimi sint; ita Virgo Deo, qui sol est sempiternae lucís, perpetuo exposita, in oculis suis n'i– gerrima erat. Hinc ait in Canticis: Nolite me considerm·e quod fusca sim, quia decoloravit me sol; et: Nigra swn, sed formosa (1, 5, 4): ni– gra in oculis suis ex humilitate, formosa in oculis Dei ex virtute: lnve– nisti enim gratiam apud Deum (Le. 1, 30). Ex vera Dei cognitione, quae
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