BCCCAP00000000000000000000818

165 mezzo di Elisabetta npJena di Spi:rito Santo: Bened:etta tu fra le don1w, e::c. E dbnde a 1n,e!, ecc. (Le. l, 42-43); ed Ella sempre piu si umilio dicendo: Ha. riguardato la bassezza deUa su:a sch:iava. Nella risposta all'.Angelo si chiamo schiava; nella risposta ad Eli– sahetta si chiamo schiava bassa, vile, anzi, vilissima: la bassezza della sua! schiava: )) ( l ). (1) ce Non est sub Deo maior altitudo altitudine Madae post altitu– dinem et sublimitatem Christi. Duo maxima sunt in mundo miracula, sicut in coelo duo luminaria magna: humilitas Christi et humilitas Ma– riae. Humilitas Christi: Discite a me, quiJa mitis sum et humilis corde (Mt. 11, 19). Cum in fo•rma· Dei esset, non rapiinaim arbitratus eS't esse se aequalem Deo sed semetip,sum exinaniviJt, etc. (Phil. 2, 6-7)'. Cum es– set omnia, factus est veluti nihilum : Sub,stantia mea velut nihil est ante te [Ps. 38, 8. Vulg. habet: Tanquam nihilum]: Minoratus ... ab Ange– lis (Hebr. 2, 9~1; factus est sub hominibus: Opprobrium hominum et abiectio plebis... vermis et non ho,mo (Ps. 21, 7). Infinita est sublimitas Christi super omnem altitudinem Angelorum; infinita humilitas, factus Iudibrium peccatorum. Magnum miraculum si coelum, modica pila fac– turo, pugillo hominis contineretur; sed hoc nihil esset comparatione huius miraculi humilitatis et parvitatis Christi. Post magnitudinem autem et altitudinem Christi, proxima est ma– gnitudo et altitudo Mariae super omnes Angelos; et tamen ipsa in oculis suis mínima est: Respexit humilitatein ancilfoe suae. In oculis Dei ma– xima, in oculis suis mínima est. Et revera ita est. Quo minor est horno in oculis suis, eo maior est in oculis Dei, sicut in numeris accidit; quo magis multiplicatur signum nullitatis, eo magis crescit numerus. Hoc est humilem esse: nullitatem multiplicare, magisque nihil se esse existi– mare. Sic humiliavit semetipsam infra omnem creaturam Maria, ac si ancilla esset ancillarum Dei; Deus autem exaltavit illam super omnem creaturam. Videtur autem fuisse mirabilis quaedam contentio ínter Deum et Beatam Virginem: Deus ut illam magis magisque exaltaret, Beata Virgo ut seipsam magis magisque humiliaret. Exaltavit, illam Deus per ange– lum: Ave, gra·tia plena (Le. 1, 28); humiliavit ipsa seipsam: Ecce an– cilla Domini (Ihid. 1, 38). Exaltavit illam Deus. amplius per Elisabetham Spiritu Sancto plenam: Benedicta tii inter mulieres, etc.; Unde hoc mihi, etc. (Ibid. I, 42-43); ipsa autem magis magisque seipsam humi~ Havit: Respexit humilitatem ancillae suae. Ibi ancillam se dixit, hic autem ancillam humilem, i<lest, vilem, imo vilissimam: llumilitatem mwillae >> (p. 287 s.),

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz