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S. LORENZO DA BRINDISI ESEGETA 229 La santità. di Lorenzo, il suo entusiasmo, la sua consapevolezza, l'ec– cezionale preparazione :filologica, la sua dignitosa ed equilibrata 'autono– mia scientifica, lasciavano prevedere in lui uno degli esegeti megli~ pre– parati e più vivi del « secolo d'oro» della scienza biblica cattolica. E piace raccogliere, a comune vantaggio, dalle labbra di S. Lorenzo, un ammonimento e una consegna:. « Sacra ac divinitus tradita sapientia, quam nobis Spiritus Sanctus, quo inspirante locuti sunt san'Cti Dei homi- . nes, impertiri dignatus est, tam divite vena exuberat tum arcanorum my– sticorumque sensuum tum notiorum et manifestiorum opibus, ut tarn– quam iìnmensum pelagus semper inexhausta et quasi interminabilis abys– sus unquam terminati passa, sed semper amplissimum spatiandi locum tri– buens, nedum hactenus clarissimorum virorum, qui non medioci-em in ea explicanda operam adhibuerunt, ingenia exercuerit, et .recentiores etiam qui hanc provinciam aggressi sunt explicare, pluribus, non infeliciter ta– men, laboribus afficiat; sed et posteris non pauca elaboranda. et eruenda reliquit. Quia enim divinitus inspirata est, tanto sublimius praeclara etiam solertium hominum ingenia superat, quanto ipsi homines Dei verbo quod in excelsis huius est sapientiae fons et perennis origo, inferiores sunt » (82). Anche gli esegeti moderni, dunque, hanno davant.i a sè una lunga ed aspra via da percorrere; anche dai loro studi Dio aspetta di essere glo– rificato con la conoscenza più profonda e più ·ricca della sua parola. La protezione e l'esempio dei Santi, come Lorenzo da Brindisi, che han pro– fessato la stessa ardua disciplina, li sorreggerà e li guiderà perchè i loro sforzi, uniti a quelli dei loro predecessori, tornino a beneficio di innume– revoli anime. E' per questo che una designazione anche più esplicita della Chiesa sarebbe accettata con gratitudine profonda. expositionem idearum non impediunt, imo sècundant et expediunt, quasi naturale et obvium orationis complementum formantes. E Textu Sacro innumeros sensus tropologicos et morales peritissime eruit; sed nunquam tortos vel coactos. Aliquan– do etiam, quo magis litterae sensui inhaereat, textum hebraicum allegat, imo ipsum textum graecum, sèd semper latine vertit,; quem postea praedicans vernacula lingua, • ut mos illi erat, traducebat, quo melius intelligentiae auditormn pateret ». (82) Explanatio in Genesim, p. 38 s.

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